TERRORISME GIHADISTA

El jutge envia a la presó el presumpte gihadista radicalitzat durant el confinament

El magistrat li atribueix un delicte d'enaltiment del terrorisme i autoadoctrinament

A través de seguiments es va comprovar que se saltava el confinament amb mesures de seguretat

GRA032 MADRID, 10/3/20015.-Imagenes facilitadas por la Policia Nacional de la detención de una de las dos personas detenidas en la operación contra el terrorismo islamista que se está llevando a cabo en Ceuta.Desde las cuatro de esta madrugada los agentes de la Comisaría General de Información de la Policía Nacional desplazados desde Madrid han ocupado varias zonas de la barriada acompañados por agentes de la Jefatura de la Policía Nacional de Ceuta.El operativo se centraliza en varias viviendas de este núcleo de población, situado junto a la frontera con Marruecos y que ya ha sido escenario de anteriores operaciones de estas características.Estos dos presuntos yihadistas, según una nota de Interior, formaban parte de una célula plenamente preparada y dispuesta para atentar en el territorio nacional. EFE

GRA032 MADRID, 10/3/20015.-Imagenes facilitadas por la Policia Nacional de la detención de una de las dos personas detenidas en la operación contra el terrorismo islamista que se está llevando a cabo en Ceuta.Desde las cuatro de esta madrugada los agentes de la Comisaría General de Información de la Policía Nacional desplazados desde Madrid han ocupado varias zonas de la barriada acompañados por agentes de la Jefatura de la Policía Nacional de Ceuta.El operativo se centraliza en varias viviendas de este núcleo de población, situado junto a la frontera con Marruecos y que ya ha sido escenario de anteriores operaciones de estas características.Estos dos presuntos yihadistas, según una nota de Interior, formaban parte de una célula plenamente preparada y dispuesta para atentar en el territorio nacional. EFE / EFE

1
Es llegeix en minuts
Ángeles Vázquez

El jutge de l’Audiència Nacional José Luis Calama ha decretat presó incondicional per al ciutadà  marroquí detingut divendres passat a Barcelona per la seva presumpta vinculació amb Estat Islàmic. El magistrat li atribueix un delicte d’enaltiment del terrorisme i autoadoctrinament a través de les xarxes socials, van informar fonts jurídiques.

La investigació, en què també van participar la Direcció General de Seguretat del Territori (DGST) marroquí i l’FBI nord-americà, va determinar que durant l’estat d’alarma el detingut s’havia radicalitzat d’una manera que cridava l’atenció i era preocupant.

Notícies relacionades

El procés, no obstant, l’hauria iniciat almenys fa quatre anys, però en un pla discret fins fa relativament poc temps, fet que els investigadors relacionen amb les crides fetes des de la direcció del Daesh perquè els terroristes solitaris, assentats en terreny occidental, es mobilitzin i duguin a terme atacs als seus llocs de residència, segons informa la Guàrdia Civil.

El presumpte gihadista enviat a la presó feia manifestacions públiques de la seva adhesió als postulats terroristes del Daesh i d’odi a Occident a través dels seus perfils de les xarxes socials. A més, es va comprovar que incomplia de manera habitual, i sense justificació, les normes de confinament establertes en l’estat d’alarma. Ho feia sota importants mesures de seguretat.