ELS DUBTES DE L'OPOSICIÓ
Casado va improvisar una videoconferència amb els seus diputats davant del desconcert pel vot en l'estat d'alarma
El líder del PP confirma que votarà en contra d'una cinquena pròrroga
rpaniagua53344496 spanish conservative people s party leader pablo casado de200507222220 /
El president del PP, Pablo Casado, va improvisar aquest dimecres, just abans de la votació de la quarta pròrroga de l’estat d’alarma, una videoconferència amb els seus diputats davant del desconcert provocat pel vot del partit davant d’aquesta mesura excepcional, segons han informat Europa Press fonts populars.
La direcció nacional del PP va mantenir l’hermetisme sobre el sentit del vot fins al mateix dia del Ple del Congrés i molts dels seus diputats es van assabentar del botó que haurien de prémer a l’hemicicle en el moment en què Casado finalitzava el seu discurs.
Discurs dur
Casado havia sigut contundent dilluns a l’afirmar públicament que no tenia sentit seguir amb una mesura excepcional com l’estat d’alarma més enllà de 60 dies, quan ja s’ha iniciat la desescalada, i va remarcar que en aquest moment el seu partit no podia recolzar-la. Això sí, no va aclarir si el vot del Grup Popular seria «no» o l’abstenció.
No obstant, la consideració dels populars que la gestió de l’Executiu en la crisi del coronavirus ha sigut «nefasta» i la duresa del discurs del PP en els últims dies van portar a molts càrrecs del partit a apostar pel «no» del Grup Popular a aquesta quarta pròrroga, sobretot quan molts d’ells tenen «pressió» dels militants als seus territoris per no continuar recolzant Pedro Sánchez, segons les fonts consultades.
Confusió en el partit
La «confusió» a les files del PP amb el vot davant de l’hermetisme de Génova i el malestar que va causar l’acord de Sánchez amb Cs i el PNB, que deixava fora de joc els populars i els convertia en prescindibles, va portar Casado a convocar d’imprevist –tot just amb dues hores d’antelació– una videoconferència per zoom amb els seus diputats per explicar-los l’abstenció.
El líder del PP va explicar als seus que el PP és un partit coherent i amb sentit d’Estat i va destacar que les seves peticions havien sigut ateses pel Govern –tot i que fos en negociacions amb altres grups com Cs– com desvincular els ertos de l’estat d’alarma, declarar dol oficial i començar a treballar en un pla de desescalada jurídica amb lleis ordinàries per no seguir amb aquesta mesura excepcional.
Donar més temps
Dimarts ja alguns dels barons territorials del PP com el gallec Alberto Núñez Feijóo o la madrilenya Isabel Díaz Ayuso havien obert la porta que es pogués prorrogar només 15 dies més l’estat d’alarma per donar temps al Govern a organitzar-se i que la sortida de la població es produeixi amb més garanties.
Notícies relacionadesLes explicacions de Casado en aquesta videoconferència van ser ben acollides en el Grup Popular, on va confirmar que el PP votarà «no» si hi ha una cinquena pròrroga de l’estat d’alarma, segons fonts de la formació.
En la reunió van prendre també la paraula el secretari general del PP, Teodoro García Egea, la portaveu del Grup Popular, Cayetana Álvarez de Toledo, i cinc diputats més, entre ells l’expresidenta del Congrés, Ana Pastor.
- Al Fòrum Municipalisme de EL PERIÓDICO i Prensa Ibérica Balmón crida a construir més habitatge per apaivagar la frustració social: "Si no ho fem bé, això serà una bomba"
- Detingut l'agressor de la pallissa de Sant Joan de Vilatorrada
- Estatut Marc Fracàs de la segona reunió entre Sanitat i els sindicats: els metges tornaran a la vaga del 27 al 30 d’abril
- Un home cau per una finestra a Manresa després d'una discussió a la llar
- Sanitat Epidèmia d’alopècia entre les adolescents: l’ozempic, les dietes i el 'clean look', les seves causes
