Crisi sanitària
Torra avala la pròrroga de l'estat d'alarma però demana acompanyar-la de confinament total
El president català considera una temeritat aixecar el confinament si no hi ha tests massius
Aquest diumenge el president de la Generalitat, Quim Torra, ha traslladat al president del Govern, Pedro Sánchez, el seu aval a la pròrroga de l’estat d’alarma, tot i que li ha demanat que la mesura s’acompanyi del manteniment del «confinament total, excepte els serveis essencials». Avui, l’Executiu espanyol té previst aixecar el confinament total el 13 d’abril. El president ha comparegut per informar sobre les propostes que ha defensat en la reunió mantinguda diumenge amb Pedro Sánchez i la resta de presidents autonòmics.
En relació amb la situació concreta de Catalunya, el cap de l’Executiu català ha alertat de la «sobrecàrrega màxima» dels hospitals i del fet que les unitats de cures intensives «estan al límit», i ha assegurat que no «es disposa dels equips de protecció individual que es necessiten» i que «falta molt material a les residències».
Així, constatat segons la seva opinió «el fracàs del subministrament centralitzat», Torra reclama «el retorn de les competències» assumides per l’Executiu central pel decret de l’estat d’alarma.
«Una temeritat»
Notícies relacionadesAixí mateix el president defensa que «sense un pla de test massius, sense proves ni fàrmacs suficients, i amb l’actual sobrecàrrega als hospitals, s’ha de seguir amb el confinament total» perquè, avisa, «el contrari és una temeritat». Ha afegit que «el procés de desconfinament, quan es pugui fer, ha de ser coordinat, ben planificat, concertat amb Catalunya i eficaç».
En última instància, Torra ha repassat altres mesures que ja ha proposat en les últimes dates i que no han sigut ateses pel Govern: una renda bàsica universal, la suspensió del pagament de quotes i impostos a empreses i autònoms i que cada comunitat autònoma pugui crear la seva ‘app’ i compartir les dades.
- La passarel·la de les campanades
- Cap d’Any Audiències TV Campanades | Laura Escanes i Miki Núñez tomben Estopa i Chenoa i Pedroche a Catalunya amb el raïm de TV3
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- La gestió de la dana Feijóo, a Mazón el 29-O: "Porta la iniciativa de comunicació"
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- El fenomen del suïcidi (i III) Una escriptora exposa el seu 'mètode' per sobreviure a la mort per suïcidi dels seus dos fills joves
- Tragèdia als Alps Última hora de l’incendi al bar Le Constellation a l’estació d’esquí suïssa de Crans-Montana: 40 morts i 119 ferits, la majoria greus
- Illes Canàries César Gimeno Alcalá: “Canàries és un territori idoni per al desenvolupament de l’energia solar”
- Tolkien, el senyor de la fantasia
- Balanç ¿Pitjor el 2026? Pot ser
