pel coronavirus
Felip VI dirigirà un missatge als espanyols demà a les 21.00 hores
Fonts de la Casa del Rei suggereixen que estarà centrat en la crisi del coronavirus
El Monarca viu un moment delicat després d'haver trencat amb el seu pare pels seus comptes opacs
undefined43445892 graf2807 madrid 22 05 2018 felipe vi preside acompa ado200315195233 /
El Rei dirigirà un discurs als espanyols demà a les nou de la nit. És la segona vegada que ho fa en el seu regnat. Fora de les tradicionals al·locucions de la Nit de Nadal, Felip VI només ha parlat als ciutadans de manera institucional i extraordinària en una altra ocasió: el 3 d’octubre del 2017, dos dies després que se celebrés el referèndum d’independència de l’1-O a Catalunya
Aquesta vegada la seva intervenció arriba en un context sanitari greu, amb la pandèmia del Covid-19 colpejant de manera letal a tot el món. Espanya es troba entre els cinc països més afectats del planeta. Felip VI es reunirà a les cinc de la tarda amb el president, Pedro Sánchez, i els ministres delegats en aquesta crisi (Sanitat, Defensa, Interior i Transports).
Fonts de la Casa del Rei van indicar, a preguntes d’aquest diari, que el seu discurs es pronuncia «després de la reunió» sobre el coronavirus, donant a entendre que estarà centrat en la pandèmia. Es dona la circumstància que aquesta crisi sanitària ha coincidit amb una altra de la monarquia. Diumenge, el monarca va anunciar que ha renunciat a l’herència que pugui rebre del seu pare per les societats opaques que suposadament Joan Carles té en paradisos fiscals.
- Més traçat del metro sense nous combois
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- L'opinió de Salut Mental Catalunya DDaniel Osiàs, Fundació Marianao: "Un casal de barri o un grup de cant coral poden ser tant o més terapèutics que una consulta mèdica"
- Finançament autonòmic La Generalitat calcula que ingressarà 1.700 euros més per català amb el nou model de finançament
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'editorial de Cristina Villanueva: Alliberats, però no lliures
- Conflicte al Pròxim Orient Almenys 14 morts, entre ells cinc nens, a Gaza per atacs aeris d’Israel malgrat l’alto el foc
- Reunió al Vaticà Els bisbes espanyols confirmen que el Papa vol visitar Espanya aquest any: «Les dates no estan tancades»
