ESTRATÈGIA INDEPENDENTISTA
Demòcrates anirà en solitari a les eleccions si no hi ha «front comú» per la via unilateral
La formació votarà al seu congrés del març si es queda o no al grup d'ERC al Parlament

castella
El portaveu de Demòcrates de Catalunya, Toni Castellà, ha anunciat aquest dilluns que es presentaran en solitari a les eleccions catalanes –actualment formen part del grup d’ERC al Parlament– si no es forja «un front comú i transversal de partits, entitats i societat civil que porti en el seu programa electoral fer efectiva la declaració unilateral de la independència».
«Si això no és possible, Demòcrates presentarà candidatura pròpia amb aquest programa a les eleccions al Parlament», ha remarcat en roda de premsa. Castellà ha advertit que tampoc arribarà a cap acord amb una formació que no accepti la ruptura com l’única via per aconseguir la independència.
També ha explicat que en el segon congrés del partit, que se celebrarà els dies 27 i 28 de març al Teatre Poliorama de Barcelona, sotmetran votació si es queden al grup d’ERC al Parlament o si surten i es constitueixen com a subgrup dins del dels republicans o bé passen al Grup Mixt.
En una entrevista publicada a EL PERIÓDICO l’agost passat, Castellà defensava que «no aconseguir un full de ruta unitari seria el fracàs total de l’independentisme» i qualificava d’«error» l’abstenció d’ERC en la investidura de Pedro Sánchez.
El juliol passat, Demòcrates de Catalunya, creada per crítics d’Unió i que compta entre les seves files els expresidents del Parlament Núria de Gispert i Joan Rigol, va acordar abonar-se a la via radical i ja va apostar per proposar tornar a proclamar la DUI i fer-la efectiva des de les institucions.
Demòcrates de Catalunya Eleccions Catalunya ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Catalunya Declaració unilateral d'independència (DUI)
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032