COMISSIÓ DEL 155
Romeva admet el «dolor» causat als contraris a la DUI
L'exconseller defineix el 155 com un error que va «en contra dels drets fonamentals»
L’exconseller d’Acció Exterior d’ERC Raül Romeva ha protagonitzat una intervenció vehement i sense gaires dosis d’emotivitat durant la compareixença en la comissió d’investigació sobre el 155 al Parlament.
[Seguiu al minut la compareixença dels polítics presos al Parlament]
En el seu discurs ha criticat la intervenció de l’autonomia a Catalunya, una cosa que considera un «error» i un atac als «drets fonamentals», també contra els catalans no independentistes.
Romeva ha fet autocrítica respecte al «dolor» que, ha admès, pot haver causat la Declaració Unilateral d’Independència (DUI) del 2017 als no partidaris de la unilateralitat.
«S’haurà de reconèixer el dolor, tot el dolor», ha admès, incloent-hi el de «molta gent que no va compartir o no va veure clar o que discrepa del que vam fer». També ha parlat del dolor del 155 i de les «porres» de la policia durant el referèndum de l’1-O.
«És un error, una prova de covardia política però a més, és un fracàs absolut, contundent, perquè l’objectiu era atemorir els que estàvem en el Govern», ha apuntat. «Ha sigut un desastre absolut», ha proclamat Romeva, sobre el 155. «Un desastre en termes de majories socials».
Defensa de la negociació
Romeva ha descrit la situació del procés d’«empat tècnic» i davant la incapacitat d’imposar-se a l’altre «només hi ha una solució possible, que és parlar, negociar, fer política», ha assegurat, seguint el fil del discurs del líder d’ERC, i exvicepresident del Govern Oriol Junqueras.
Notícies relacionadesL’exconseller ha afirmat que malgrat que els dirigents del procés han sigut apartats, continuen fent política. «Ens han apartat temporalment de les institucions, però continuarem fent política per defensar la voluntat de construir un país millor per a tothom», ha advertit.
Romeva ha acabat la seva intervenció expressant el seu convenciment que «tard o d’hora això ho guanyarem» i llavors, ha afegit: «M’agradarà veure quina autocrítica faran els que han impulsat aquesta dinàmica judicial». «S’imposa una amnistia», ha reclamat. I finalment ha proposat: «És hora de poder-nos arrencar algun somriure».
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE