durant sis mesos
El CGPJ reforça el jutge del 'cas Villarejo' amb un magistrat de suport
El jutge Joaquín Gadea s'encarregarà d'agilitar les resolucions sense exercir funcions jurisdiccionals

villarejo
El Consell General del Poder Judicial (CGPJ) ha acordat reforçar el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 6, Manuel García Castellón, amb un magistrat de suport atesa la sobrecàrrega de treball que afronta l’actual responsable de gran part de les principals macrocauses que se segueixen a l’Audiència Nacional, com el ‘cas Villarejo’, ‘Púnica’ o ‘Lezo’.
Según va avançar ‘El Mundo’ i confirmen a Europa Press en fonts de l’òrgan de govern dels jutges, es tracta de Joaquín Gadea, fins ara Jutge d’Adscripció Territorial al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. S’incorporarà a l’Audiència Nacional per un termini de sis mesos subjecte a pròrroga i no tindrà funcions jurisdiccionals, és a dir, la seva tasca serà agilitar les resolucions tot i que l’última paraula la continuarà tenint el jutge titular.
A més de les esmentades, García Castellón dirigeix així mateix la investigació d’altres causes complexes, com la que se segueix per terrorisme contra un grup d’integrants dels Comitès en defensa de la República (CDR), la fallida de Zed, el ‘cas Aquamed’ i el frau de l’anomenat ‘Madoff català’.
Reforços al jutjat
El seu jutjat compta ja amb un reforç, si bé el seu paper és assumir la instrucció de les causes noves o substituir el titular quan és a fora, és a dir, té funcions jurisdiccionals. Es tracta d’Alejandro Abascal, que va entrar a l’Audiència Nacional quan el seu predecessor va abandonar el càrrec per raons personals el desembre del 2018 i a qui el CGPJ ha renovat per sis mesos més. Entre altres assumptes, porta la instrucció sobre la querella contra els consellers delegats del grup Día previs a l’entrada del grup LetterOne.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Notes de tall 2025 a Tarragona: cercador i llista per carreres