Sánchez, a les tropes a l'estranger: «Sou un exemple»
El president destaca «l'enorme sacrifici, abnegació i sentit del deure» dels militars destacats en missions internacionals
El president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, s’ha dirigit aquest dimarts a les tropes i missions espanyoles a l’estrangertropes i missions espanyoles a l’estranger. «Sou un exemple del compromís del nostre país amb la seguretat global», els ha dit Sánchez per videoconferència, en el tradicional missatge de Nadal.
El cap de l’Executiu ha destacat l’«enorme sacrifici, abnegació i sentit del deure» d’aquestes tropes, que són, ha dit, la «primera línia de defensa» d’Espanya, però que també porten «l’esperança i la solidaritat a països més necessitats que mai d’ajuda».
Espanya participa a través de 2.000 militars en una vintena de missions internacionals, complint els seus compromisos amb la UE, l’OTAN i les Nacions Unides, i també formant part d’operacions bilaterals de lluita contra el terrorisme gihadista i de recolzament científic, com a l’Antàrtida.
Pròrroga per al 2020
Notícies relacionadesEl passat dia 13, el Consell de Ministres va aprovar la pròrroga per al 2020 de les missions militars en què participa Espanya, en les quals no es preveuen canvis substancials respecte a aquest any, únicament «lleugers ajustaments operatius en alguna». El seu cost previst és de 1.176 milions d’euros amb càrrec als Pressupostos Generals de l’Estat.
«Cuideu-vos els uns dels altres», ha acabat dient Sánchez, acompanyat per la ministra de Defensa en funcions, Margarita Robles, i el Cap d’Estat Gran de la Defensa (Jemad), el general Fernando Alejandre. «Sou la millor part d’Espanya», ha assenyalat Robles.
- Barcelonejant La gala que reuneix el repertori més variat de vips de totes les gales
- Noves formes de turisme La Marta i el Lluís, 33 anys intercanviant casa per vacances: «És com si un amic et deixés casa seva»
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Eleccions crucials Hongria, davant l’adeu de l’«aparell Orbán» o la seva perpetuïtat
- Tribunals Obliguen una empresa a retornar 5.300 euros a una clienta que no va poder instal·lar una piscina perquè el seu Ajuntament no la va autoritzar
