Després de la decisió del TJUE
Puigdemont descarta instal·lar-se a Catalunya i aposta per esgotar la legislatura
Li agradaria celebrar un acte a Perpinyà: «La Catalunya Nord no és Espanya»
zentauroepp42575790 graf5786 ginebra suiza 18 03 2018 el expresidente de l190830231112 /
L’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont ha descartat aquest dilluns instal·lar-se a Catalunya malgrat tenir immunitat com a eurodiputatimmunitat com a eurodiputat, al·legant que no poden actuar amb normalitat mentre a Espanya hi hagi «presos polítics», i ha apostat també per esgotar la legislatura. [Segueixi les últimes notícies d’Espanya, Catalunya i Carles Puigdemont | Directe]
«Crec que les eleccions a Catalunya haurien de ser el desembre del 2021. Soc partidari d’allargar al màxim la legislatura catalana. Crec que al final no hi haurà base per inhabilitar al president Quim Torra», ha afirmat en una entrevista a RAC-1 recollida per Europa Press.
També ha explicat que de moment no s’instal·larà a Catalunya a viure a casa seva, perquè vol continuar lluitant des d’«un lloc lliure», malgrat que li faria molta il·lusió fer un acte a Perpinyà.
«La Catalunya Nord no és Espanya. Perpinyà és Catalunya. Un acte a Perpinyà o una reunió a Perpinyà em faria molta il·lusió», ha reconegut Puigdemont, a més d’assegurar que tenen ganes de tornar a casa, on el primer que faria seria visitar els independentistes presos.
Desplaçar-se sense problemes
Amb immunitat, Puigdemont creu que poden desplaçar-se a Espanya sense problemes, però considera que l’Estat pot tenir «la temptació de tornar a violentar» la normativa europea.
Notícies relacionades«Espanya ha violat el dret i ara vol fer pagar a Oriol Junqueras les conseqüències negatives. És delirant. Està fora de tota lògica de l’estat de dret», ha lamentat l’expresident català, que ha avançat que convidaran el màxim nombre d’eurodiputats a visitar Junqueras a la presó.
En la mateixa entrevista, ha relatat part del llibre que ha escrit en què analitza l’1-O, els seus preparatius i les setmanes següents, i en el qual detalla fets com que va explicar al llavors president del Govern, Mariano Rajoy, que, tot i que ell no pogués permetre el referèndum, ells l’havien de fer.
- Curiositats del món animal Ni se sent abandonat ni li és igual: això sent el teu gat quan te’n vas de casa, segons la ciència
- Festival Barnasants Martirio: «El meu personatge surt de mi i mai m’ha dit el que he de fer»
- Barcelonejant La gala que reuneix el repertori més variat de vips de totes les gales
- Nous models de turisme L’intercanvi de cases per vacances es quintuplica des del 2020: «No només estalvies, viatges d’una altra manera, vius la vida d’altres»
- Noves formes de turisme La Marta i el Lluís, 33 anys intercanviant casa per vacances: «És com si un amic et deixés casa seva»
