Bonvehí demana als independents de JxCat que assumeixin la necessitat d'estar en un partit
No descarta l'abstenció a la investidura de Sánchez si aquest formula una proposta sobre Catalunya

zentauroepp49611324 29 08 2019 el presidente del pdecat david bonveh espa a e190829180201 /
El president del PDECat, David Bonvehí, ha afirmat que els càrrecs independents que formen part de Junts per Catalunya han d’entendre que per fer política han d’estar en un partit. «Als independents els agraïm que facin política i s’hagin incorporat a JxCat, i els dic que és necessari estar en un de partit i una organització per fer una bona política institucional perquè el partit i l’espai tingui una acció política coherent, m’agrada dir-l’hi; crec en el sistema de partits», ha afirmat en una entrevista a ‘Aquí, amb Josep Cuní’, de SER Catalunya.
Bonvehí ha insistit que la decisió del PDECat és la de ser peça clau de Junts per Catalunya. «Som el partit mare de Junts per Catalunya, som una estructura i un partit que va fer això [registrar el nom de JxCat]», ha afirmat. El president de la formació postconvergent no ha descartat passar del no a l’abstenció en la investidura de Pedro Sánchez si es produeixen avenços en forma de proposta per part del candidat socialista. «Si el president entrés en un diàleg franc amb el Govern i es derivés una proposta política per a Catalunya, no descarto res perquè el meu deure és trobar la manera de desencallar el problema entre Catalunya i Espanya», ha assegurat.
Puigdemont, ¿candidat?
Bonvehí ha reconegut l’existència de divergències internes a l’espai de Junts per Catalunya i en aquest sentit ha remarcat la necessitat que el PDECat sigui peça clau de la futura estructura compartida en forma de partit. I ha apostat perquè l’expresident Puigdemont pugui ser de nou candidat a la presidència de la Generalitat. «Ho hauria de decidir ell, estic segur que és el principal actiu que tenim en el nostre espai, ja ens agradaria que es presentés de candidat a la Generalitat però això dependrà d’ell, i tindrà en compte tots els eurodiputats, serà eurodiputat i podrà fer molt bona feina», ha afirmat i ha afegit que no l’ha escoltat a l’expresident que la presidència de la Generalitat sigui el seu objectiu.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"
- Jaume Collboni. Alcalde de Barcelona "Esteu fent militància per Barcelona"