el 18 de desembre
Tsunami Democràtic convoca una concentració al voltant del Camp Nou hores abans del Barcelona-Madrid
Unes 18.000 persones ja s'han inscrit en la protesta, segons la plataforma
Interior prepara un dispositiu especial per garantir que es jugui el partit

zentauroepp23418663 camp nou191210084721
Tsunami Democràtic tornarà a la càrrega després d’un mes inactiu des del tall de la Jonquera. La plataforma que canalitza protestes contra la sentència del procés s’ha proposat el pròxim 18 de desembre bloquejar els accessos al Camp Nou de Barcelona, on es disputarà el clàssic entre el FC Barcelona i el Reial Madrid.
A través d’un comunicat, l’organització fa una crida a concentrar-se des de les 16.00 hores en quatre ubicacions que envolten l’estadi per denunciar que «una part important de la població catalana pateix exclusió per raons d’ideologia», perquè «ni pot exercir drets fonamentals sense repressió ni pot exercir el seu dret a l’autodeterminació». Així mateix, afirmen que «desenes de persones són o han sigut a la presó simplement per haver exercit i promocionat aquests drets».
Segons Tsunami Democràtic, hi ha més de més de 18.000 persones s’han inscrit per participar en aquesta protesta, algunes d’elles, amb entrades per al partit o amb abonaments de soci que han rebut «les consignes pertinents», i s’han organitzat per desenvolupar accions durant «una jornada que serà seguida per 650 milions de persones a tot el món». «És una oportunitat de fer visible, a les grades i al camp, i de manera efectiva, la crida al diàleg que Espanya ignora», apunta el comunicat.
Els Mossos ja preparen un dispositiu de seguretat especial per a aquesta jornada.
Coordinació policial
El ministre de l’Interior en funcions, Fernando Grande-Marlaska, s’ha mostrat convençut que la coordinació amb els Mossos d’Esquadra permetrà que el partit de futbol es jugui amb la «necessària tranquil·litat» i sense altres connotacions que les esportives. El partit s’havia de celebrar el 26 d’octubre, però va ser posposat a causa de riscos per a la seguretat després de les manifestacions contra la sentència del Tribunal Suprem. Grande-Marlaska ha apel·lat al «treball continu» amb els Mossos d’Esquadra i la Conselleria d’Interior des que van esclatar les protestes per traslladar un missatge de tranquil·litat.
Notícies relacionadesEn la mateixa direcció, la consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Meritxell Budó, ha afirmat que des de l’Executiu català veuen necessari garantir el dret a la mobilització i, alhora, la «normalitat» del partit. «Tenim clar que estem per garantir els drets de tohom i que els socis i aficionats puguin assistir al camp, alhora que la gent que vulgui pugui fer mobilitzacions i concentracions», ha afegit.
El president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Joan Canadell, ha defensat que la protesta «valdrà la pena» i ajudarà a «ensenyar al món» el conflicte català.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- Política Junts i el PSOE es van reunir dilluns després del ‘no’ d’Illa al referèndum
- SANITAT València tampoc fa tots els cribratges de càncer
- Carmen Llasat, presidenta de l'Observatori de Zones Inundables de Catalunya: "El que ha passat al Montsià pot passar en qualsevol punt del litoral"
- Insuficiències de la salut pública Les infermeres denuncien una manca greu de recursos a Urgències psiquiátriques de Vall d'Hebron
- TELEVISIÓ I MAS Males notícies: s’acosta Halloween
- Barcelona, protagonista Fry House: les ‘burgers’ japoneses d’un artista i un consultor
- Ruta Besalú, la joia medieval
- Cita amb història La fira més antiga de la Península té gust de formatge