LES CONVOCATÒRIES
Nova jornada de mobilitzacions a Catalunya amb motiu del Dia de la Constitució.
Espanya i Catalans i Catalunya Suma convoquen una manifestació al centre de Barcelona
Societat Civil Catalana organitza concentracions pròpies a Girona i Tarragona

zentauroepp46161010 barcelona 06 12 2018 manifestacion convocada por espa a i ca191205170548 /
Nova jornada de mobilitzacions a Catalunya amb motiu del Dia de la Constitució. Partidaris i detractors de la Carta Magna surten aquest divendres al carrer en diferents punts de Catalunya. A la capital catalana, Moviment Cívic d’Espanya i Catalans i la plataforma Catalunya Suma (que uneix una cinquantena d’entitats constitucionalistes) s’han citat a les 12 hores a la Via Laietana amb emblemes constitucionals que repartiran des de les 10 hores.
Segons els impulsors, la protesta «té un doble objectiu»: celebrar el dia de la Constitució i «demanar al futur Govern de la nació que renunciï a qualsevol possible recolzament per part de partits separatistes». La marxa, finalitzarà al passeig de Colom, on hi haurà parlaments.
A aquesta crida respondran comitives del PP, Cs i Vox. Per part dels taronges, hi acudiran la líder a Catalunya, Lorena Roldán, i el president del grup taronja al Parlament, Carlos Carrizosa; en representació dels populars, el president del partit a Catalunya, Alejandro Fernández; el secretari general Daniel Serrano, i el regidor a l’Ajuntament de Barcelona Josep Bou. Per part dels ultres, hi participarà el president del partit, Santiago Abascal; el diputat al Congrés Ignacio Garriga, i l’eurodiputat Jorge Buxadé.
La protesta independentista
Notícies relacionadesPer la seva banda, l’Esquerra Independentista, moviment entre el qual hi ha la CUP, es concentrarà a la mateixa hora davant la Delegació del Govern a Barcelona per fer una crema de constitucions col·lectiva.
Societat Civil Catalana s’ha desmarcat de la convocatòria a Barcelona, però les sectorials de Girona i Tarragona n’organitzen una de pròpia, en la qual no es preveu que hi assisteixi el president de l’entitat, Fernando Sánchez Costa. A les dues ciutats s’han citat a les 12 hores a la plaça de la Constitució. A la capital gironina, col·lectius antifeixistes protestaran a les 10.30 hores a les portes de l’oficina de Correus amb el lema «contra el feixisme, ni un pas enrere».
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Assaig clínic en fase 3 Vall d’Hebron desenvolupa un nou fàrmac contra l’obesitat: l’Orforglipron, una alternativa «més còmoda» que Ozempic i Wegovy
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos