El Parlament estudiarà enviar Sánchez a la fiscalia després de no comparèixer en la comissió del 155
El president en funcions estava citat aquest dimarts per segona vegada, després que tampoc acudís en la seva primera citació el 12 d'octubre

roger /
La Mesa del Parlament estudiarà enviar el president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, a la fiscalia després d’haver rebutjat comparèixer per segona vegada en la comissió d’investigació del 155.
El president de la comissió d’investigació del 155, Toni Morral (JxCat), ha anunciat que, després que no hagi assistit a la comissió on estava citat, traslladarà la qüestió a la Mesa de la Cambra perquè enviï el cas a la fiscalia, com ha fet en altres casos d’incompareixences en comissions d’investigació.
Sánchez estava citat aquest dimarts per segona vegada, després que tampoc acudís a la comissió en la seva primera citació el 12 d’octubre, i el mateix ha passat amb la vicepresidenta del Govern en funcions, Carmen Calvo, i l’exministre de Justícia Rafael Catalá.
Els altres citats que tampoc hi han acudit són l’exsecretari d’Estat d’Administracions Territorials Roberto Bermúdez de Castro; el director general de Relacions amb les Comunitats Autònomes del Govern, Enrique Lasso; el secretari general tècnic del Ministeri d’Interior, Juan Antonio Puigserver, i el cap de la Casa Reial, Jaime Alfonsín.
Cap d’ells ha comparegut, i Morral ha explicat que alguns han informat prèviament que no assistirien esgrimint un informe del Consell d’Estat que estableix que els membres o exmembres del Govern, alts càrrecs i ex alts càrrecs de l’Executiu no estan obligats a «atendre la sol·licitud de compareixença» en aquesta comissió.
Es tracta del mateix informe que van utilitzar fa mesos l’expresident Mariano Rajoy i membres del seu Govern, com l’exvicepresidenta Soraya Saénz de Santamaría i l’exministra de Defensa María Dolores de Cospedal, entre d’altres, per no comparèixer en aquesta comissió.
L’informe conclou que aquesta comissió d’investigació «desborda l’àmbit de competències de la Generalitat i del Parlament», i argumenta que els membres o exmembres del Govern que han de retre comptes davant del Congrés i no davant del Parlament.
«Nou menyspreu»
La diputada de JxCat Gemma Geis ha defensat enviar-lo a la fiscalia per expressar políticament el rebuig d’aquesta actitud del president, tot i que ha reconegut que la causa no tindrà recorregut, mentre que Jordi Orobitg (ERC) ha criticat que és un «nou menyspreu a aquest Parlament», una cosa que també ha compartit Marc Parés (CatECP).
Morral ha admès que, tot i que es porti aquest tema a la fiscalia, serà difícil que prosperi la investigació, però considera «d’obligat compliment» fer aquest tràmit.
Fins ara la fiscalia sempre ha acabat arxivant les investigacions per incompareixences en les comissions d’investigació del Parlament argumentant que «no té rellevància penal» i no incorre en un delicte de desobediència, com va fer al juliol en el cas de Rajoy, Santamaría, Cospedal, l’exministre de l’Interior Juan Ignacio Zoido, l’exdelegat del Govern a Catalunya Enric Millo i l’excap de gabinet de Rajoy Jorge Moragas.
- Baixa natalitat La Universitat Pompeu Fabra explica per què és cada vegada més freqüent voler tenir només un fill
- Psicologia El pediatra Carlos González explica què passa si els pares discuteixen davant dels seus fills
- Desorientació i falta de solucions
- Estrena ferroviària Renfe inicia amb èxit les proves del nou tren de Rodalies sobre el traçat de la línia R1
- Els joves adults que viuen en parella cauen a la meitat en 50 anys
- Futbol Piqué declararà per la seva mediació en la Supercopa de l’Aràbia
- Futbol Les jugadores de l’Espanyol recolzen Daniela Caracas
- Judici en l’audiència nacional Les defenses neguen que hi hagi delictes en el cas Rubiales
- Qui ho té al néixer ja no ho deixa
- Aquesta nit (20.40 hores) Sanremo celebra la gran final