CAP A LA INVESTIDURA
Iceta, a ERC: «Si vol diàleg, és absurd que el condicioni al format»
El primer secretari del PSC afirma que Junqueras s'inclina per no bloquejar un govern del PSOE i Unides Podem
Demana «paciència i generositat» en les negociacions entre socialistes i republicans
El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ha considerat «absurd» que ERC condicioni el diàleg amb el PSOE al format. En una entrevista a RAC-1, Iceta s’ha referit d’aquesta manera a una de les condicions que els republicans posen per recolzar la investidura de Pedro Sánchez, la creació d’una taula de diàleg entre governs.
Iceta ha apuntat que el líder d’ERC, Oriol Junqueras, s’inclina per no bloquejar un govern de coalició entre el PSOE i Unides Podem i ha qüestionat que el president de la Generalitat, Quim Torra, sigui la persona més adequada per «rompre el glaç» de les negociacions per la seva actitud de «confrontació».
El socialista ha apel·lat que en les negociacions entre el PSOE i ERC predomini «la voluntat de diàleg ferm i molta paciència i generositat» i ha defensat no crear «falses expectatives» per evitar la «frustració».
El líder dels socialistes catalans s’ha mostrat «optimista» de cara a la possibilitat que la investidura de Pedro Sánchez tiri endavant i en un missatge a ERC ha advertit que «tots els que parlen de diàleg a Catalunya tenen una certa obligació de no bloquejar un govern partidari del diàleg».
«El debat de l’autodeterminació s’acaba ràpid»
Respecte a la taula entre governs que reclama ERC com a condició per avalar la investidura, Iceta ha remarcat que ja hi ha una comissió bilateral entre l’Estat i el Govern de la Generalitat. Malgrat això, no ha tancat la porta al fet que es creï «la taula que convingui» ja que, ha remarcat, si es vol diàleg, «trobar el mecanisme per fer-lo possible ha de ser senzill».
Notícies relacionadesIceta també s’ha pronunciat sobre la demanda d’ERC de poder parlar de tot. El dirigent del PSC accepta que es pugui parlar de tot, però avisa que el debat sobrel’autodeterminació s’acaba «molt ràpid» perquè la resposta és ‘no’. «Si es planteja l’autodeterminació, s’acaba ràpid, vostè la demana, jo dic que no i passem a les postres. Si vols arribar a un acord hem de començar per coses en què hi hagi un terreny comú que ho permeti».
Arribats a aquest punt, Iceta ha preguntat a ERC si «renunciarà als possibles avenços que millorarien la qualitat de vida dels catalans i les perspectives de país en benefici d’un objectiu».
Investidura ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Oriol Junqueras Miquel Iceta Catalunya Pedro Sánchez PSC PSC Independència de Catalunya Pere Aragonès
- Gastronomia Ni Barcelona ni Eivissa: el restaurant secret d'Alexia Putellas a la Costa Brava que arrasa el 2026
- Anagennisi Tour Aarón Martínez, l’adolescent que fa art amb un boli Bic, estrena la seva primera exposició
- Viatges Aquest és el passeig més bonic de Catalunya, segons National Geographic
- Planificació urbana Hong Kong, un laboratori per al procés de densificació
- Guerra a l’Orient Mitjà L’Iran es desdiu i torna a tancar Ormuz davant els «actes de pirateria» de Trump
