CAP A LA INVESTIDURA
Aragonès insisteix a reclamar al PSOE una taula de diàleg entre governs
El vicepresident del Govern avisa que, si no s'accepta aquesta fórmula, ERC votarà 'no' a la investidura
Aquest dissabte, el vicepresident del Govern i coordinador nacionald’ERC, Pere Aragonès, ha insistit a reclamar al PSOE una taula de negociació política entre governs i no entre partits de cara a aconseguir el recolzament dels republicans a la investidura de Pedro Sánchez. PSOE i ERC ja han format els equips negociadors, que es reuniran dijous que ve a Madrid per acostar actituds. Ho faran després que les bases d’ERC votin sobre el recolzament a Sánchezdilluns.
Aragonès ha assenyalat quel’independentisme té «l’oportunitat» de forçar l’Executiu perquè s’assegui amb el Govern a buscar una solució al conflicte català i ha advertit que si aquesta taula entre governs no és possible, «ERC mantindrà el ‘no’ a la investidura.
El número dos d’ERC ha remarcat que aquesta taula ha de tenir «garanties, igualtat entre les dues parts i llibertat perquè cada part exposi la seva protesta.
Notícies relacionadesEl dirigent republicà ha reiterat que és necessari buscar una sortida política al conflicte. I tot i que ha admès que aquesta sortida «no serà fàcil» ni ràpida, ha apuntat que tampoc es tracta de dialogar per «perdre el temps». Així, ha recordat que els vots d’ERC són «necessaris» i ha confiat que les negociacions serveixin per trobar una sortida, «no per perdre el temps, guanyar uns mesos o entretenir el personal».
Aragonès s’ha referit a la polèmica per la presència a l’equip negociador d’ERC de Josep Maria Jové, imputat per impulsar el referèndum de l’1-O. Ha afirmat que Jové té una «gran capacitat negociadora», ha estat en tots els acords per formar govern a Catalunya i té experiència en negociar governs de coalició.
Investidura PSOE ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Govern Independència de Catalunya Taula de diàleg sobre Catalunya Sentència del procés Pere Aragonès
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys