DESPRÉS DE LA SENTÈNCIA DEL PROCÉS
Zapatero advoca per un diàleg amb Catalunya en què es plantegin «totes les alternatives»
L'expresident es mostra convençut que «abans o després» les converses es posaran en marxa
L'exlíder del PSOE admet que «desitjava» que es produís un acord entre Sánchez i Iglesias

bgonzalez33422219 gra003 madrid 5 4 2016 el expresidente del gobi160406125230 /
L’expresident del Govern José Luis Rodríguez Zapatero va demanar aquest diumenge un diàleg «obert i sincer» amb Catalunya. En declaracions a la cadena Ser, l’exlíder del PSOE va assegurar que «no hi ha cap altra alternativa» a la crisi territorial que l’aposta per un diàleg que «no cessi» i on cadascú pugui plantejar «totes les alternatives».
«Pronostico que abans o després el diàleg es posarà en marxa», va asseverar, per a continuació mostrar-se «absolutament convençut» que a llarg termini «els que apostin pel diàleg seran els que aproximin una recuperació a l’estabilitat i l’entesa mínima i la convivència».
Notícies relacionades«Els independentistes van fer un viatge enlloc que no té retorn, però la democràcia espanyola fa que hàgim d’estendre el braç perquè tornin d’aquest viatge», va remarcar. «S’ha de dialogar sempre, fins a l’últim minut, fins a l’últim segon, amb l’adversari més increïblement difícil», va avisar.
Beneeix l’acord
D’altra banda, en la mateixa entrevista l’expresident de l’Executiu central va mostrar la seva satisfacció amb el pacte a què han arribat Pedro Sánchez i Pablo Iglesias. «L’acord amb què ens han sorprès m’ha semblat molt bé, jo desitjava que es produís», va manifestar. Al contrari, l’expresident socialista Felipe González va assenyalar aquesta setmana que té un sentiment d’«orfandat» representativa i que no comparteix que els dos partits s’hagin repartit primer els càrrecs, abans d’acordar un programa de Govern.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"
- Alcalde de Vigo Caballero: "Amb Illa veig Catalunya i veig Espanya"
- El president demana un debat "racional" sobre finançament
- Medi ambient La meitat dels municipis amb pla antiincendis no el tenen actualitzat
- Les flames amenacen el parc natural Font Roja, a Alacant