o pateixi esquizofrènia
Vox demana diferenciar en els casos de violència masclista si l'agressor és alcohòlic
Ortega Smith diu que «»no és el mateix» i demana donar «dades reals»

undefined46987218 javier ortega smith vox190418173847 /
El secretari general de Vox, Javier Ortega-Smith, ha defensat aquest divendres la necessitat que els casos de violència masclista distingeixin quan es produeixen «per odi a la dona» o quan l’agressor pateix algun problema com ara «esquizofrènia o alcoholisme». «Es diu que ha matat la seva dona perquè és un masclista i odia la dona, però potser té una esquizofrènia o potser té un alcoholisme», ha afirmat Ortega-Smith després d’un míting electoral a Zamora.
El dirigent de Vox creu que s’han de donar «dades reals» per distingir «quant és per violència, quants són suïcidis o quant són problemes d’alcoholisme», que segons el seu parer «no és el mateix». Segons ha asseverat, es tracta d’un assumpte que «sí que s’estudia en altres països».
Nega la violència masclista
Notícies relacionadesA més, Ortega Smith ha defensat que la violència masclista «no existeix» i és «una invenció política», i per això s’ha de parlar de violència intrafamiliar. Segons ha denunciat, «no s’estan explicant totes les dades perquè no interessa» i «hi ha massa gent que viu d’aquest xiringuito», com ONG «falses» o «les anomenades associacions de defensa de la dona».
A aquestes últimes ha animat a manifestar-se davant de les ambaixades dels països que tracten les dones «pitjor que els camells». «No els veiem dir res tampoc quan la violència l’ha produït una dona parella lesbiana d’una altra dona -ha criticat-. Aquí només hi ha uns criminals, que són els homes. ¿I quan una dona talla el cap a un home i la posa en una caixa?».
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- Pla de xoc a Catalunya El Govern destinarà 20 milions d’euros a reformar 70 residències d’avis i a crear 504 places noves
- Higiene bucodental Com eliminar la tosca de les dents a casa: el truc dels dentistes
- El senzill truc per evitar que el teu gos pateixi un cop de calor
- Delta del Llobregat Poques aus, però un paradís per a la flora: ¿què hi ha ara a la llacuna de la Ricarda, afectada per l’ampliació de l’aeroport?
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»