La Junta Electoral descarta desallotjar l'acampada d'estudiants a Barcelona
Reclama que es garanteixi l'espai lliure de símbols polítics entorn del col·legi electoral més pròxim

zentauroepp50723127 02 11 2019 acampada en plaza universitat de barcelona polit191103125955 /
La Junta Electoral de Barcelona ha demanat a les forces de seguretat que garanteixin un espai lliure de símbols polítics entorn de la zona d’accés al col·legi electoral més pròxim a la plaça de la Universitat, on fa dies que s’ha instal·lat una acampada en protesta per la sentència del procés.
La resolució, adoptada a instàncies de Ciutadans, rebutja el desallotjament de tot l’espai, però té en consideració que, en vista de la configuració urbana de la plaça de la Universitat i, en concret, de la zona d’accés al col·legi electoral que hi ha, s’han de prendre mesures per assegurar els drets de participació ciutadana en les eleccions generals del 10N, segons fonts del TSJC.
Notícies relacionades«Resulta suficient a les esmentades garanties que en la jornada electoral es trobi lliure i expedit el pas cap al col·legi electoral que es correspon amb la vorera muntanya de la plaça i fins al límit de l’inici de la calçada destinada als vehicles (és a dir, més enllà del carril bus segregat que es troba davant aquesta vorera), així com lliure de símbols polítics o reivindicacions, també havent de garantir-se que no es realitzen actes de proselitisme electoral amb els electors i que no es pertorba el seu accés a l’escola», assenyala la Junta Electoral Provincial.
En la seva resolució, la Junta Electoral Provincial considera que l’acampada no impedeix el dret dels partits a realitzar actes electorals a la plaça i recorda que no és competència seva «exercir competències d’ordre públic substituint les autoritats governatives».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Plataformes digitals La moderadora de continguts de Meta registra un ero històric: 2.062 acomiadaments a la torre Glòries
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés