SENTÈNCIA DEL PROCÉS
Marlaska anuncia que condecorarà els agents ferits en els disturbis de Catalunya
La decisió del ministre de l'Interior inclou els Mossos d'Esquadra i la Policia Local perquè «formen durant aquests dies un únic uniforme» juntament amb la Policia Nacional i la Guàrdia Civil

22/10/2019 El ministro del Interior en funciones, Fernándo Grande- Marlaska, su llegada a la reunión de la Diputación Permanente del Congreso, en Madrid (España), a 22 de octubre de 2019. /
El ministre de l’Interior en funcions, Fernando Grande-Marlaska, ha anunciat aquest dilluns que ha ordenat que s’iniciïn els tràmits per condecorar els agents de Policia Local, Mossos d’Esquadra, Policia Nacional i Guàrdia Civil que han treballat i han resultat ferits en les protestes i aldarulls de les últimes setmanes a Catalunya contra la sentència de l’1-O.
En una entrevista de SER Catalunya recollida per Europa Press, Marlaska ha valorat que tots els agents «han format i formen durant aquests dies un únic uniforme», i ha assegurat que són l’avantguarda de la societat perquè garanteixen que a l’espai públic tots els ciutadans puguin exercir drets i llibertats.
Ha criticat els partits de l’oposició que aposten per l’aplicació de la llei de seguretat nacional, el 155 o l’estat d’alarma, i ha defensat que el Govern central «aplica l’ordenament jurídic atenent els fets».
Coordinació existent
Notícies relacionadesMarlaska ha detallat que la llei de seguretat nacional es pot aplicar quan hi ha una absència de coordinació entre cossos policials estatals i autonòmics, i ha asseverat que actualment la coordinació i col·laboració amb els Mossos és «absolutament exemplar».
Sobre les seves declaracions a ‘La Razón’, ha assegurat que es referia al fet que a Catalunya hi ha un problema d’ordre públic i que els agents de Mossos d’Esquadra, Guàrdia Civil i Policia Nacional li han traslladat que «mai s’havien enfrontat amb unes persones que exercissin la violència contra ells d’una manera tan determinant».
Policia Nacional Catalunya Mossos d'Esquadra Sentència del procés Fernando Grande-Marlaska Gómez Ministeri d'Interior
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Mobilitat Les obres de l’L4 segueixen el ritme previst i ja arriben al 60% de la renovació
- La banca espanyola supera el test d’estrès amb reserves sobre el Sabadell i Unicaja
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia
- Viatge oficial del president Illa reforça la relació amb la Xina i torna a Catalunya amb una nova inversió de Chery
- CV Capital cultural, estigma, precarització: ¿Per què alguns polítics menteixen en els currículums?
- «Vam mirar de treure els nostres diners però ja no va ser possible» Unes 30 famílies de Tarragona i Barcelona denuncien una «estafa» de dos milions d’euros a càrrec d’un grup inversor
- Consells científics El cervell necessita entre 8 i 14 dies per desconnectar per vacances: «Descansar no és un caprici, és una necessitat psíquica»
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada