ENTREVISTA A 'INFORMACIÓN'
Casado demana a Sánchez que iniciï els tràmits del 155
El líder del PP demana al president que enviï un requeriment a Torra de compliment de la Constitució
Sobre l'exhumació de Franco, respon: «Sí que lluitaré contra els dictadors que són vius»

zentauroepp50317555 casado valencia191009170529 /
En una entrevista al diari ‘Información’ d’Alacant, capçalera del grup Prensa Ibérica, el president del PP, Pablo Casado, reclama al president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, que enviï «immediatament» un requeriment de compliment de la Constitució al president, Quim Torra. «En el moment en què Torra digui que no la compleix, és quan el Govern pot aplicar la Constitució», en relació amb l’activació de l’article 155 de la Carta Magna per intervenir l’autogovern, com el 2017.
En el mateix to desafiador, el dirigent popular, quan li van preguntar sobre si entén que la meitat dels catalans es vol independitzar, compara aquesta voluntat amb la de conduir a 200 quilòmetres per hora o no pagar impostos i adverteix que «si hi ha persones que volen estar en la il·legalitat, s’hauran d’atenir a les conseqüències, com els ha passat els independentistes condemnats» pel Tribunal Suprem.
Catalunya i València
Notícies relacionadesA la pregunta sobre la solució del PP per al conflicte català, Casado respon: «Viure al país més descentralitzat, aquesta és la solució. No hi ha antecedents a Europa», afirma. El dirigent conservador apunta que Catalunya, com la Comunitat Valenciana, necessita un nou sistema de finançament, abordar les llistes d’espera sanitàries i que no hi hagi adoctrinament en l’educació».
Respecte a la recent exhumació del dictador Francisco Franco, Casado afirma: «Ens hem de preocupar únicament pel futur», i evita respondre a si ell hagués mantingut Franco al Valle de los Caídos. «S’ha produït el que la sentència del Tribunal Suprem permetia», es limita a assegurar. I afegeix: «Sí que lluitaré contra els dictadors que estan vius», entre els quals cita els presidents de Veneçuela, Cuba i Nicaragua.
Pablo Casado PP - Partit Popular Catalunya Pedro Sánchez Independència de Catalunya Exhumació de Franco Quim Torra
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols