memòria històrica
Fotogaleria | Las millors imatges de l'exhumació de Franco
Sense honors militars i en una cerimònia sòbria però plena de simbolisme, les restes de Francisco Franco han abandonat el Valle de los Caídos després de 44 anys. Les restes del dictador descansen ja al cementiri d’El Pardo-Mingorrubio.
El dispositiu va estar dissenyat al mil·límetre, després d’un llarg procés que va començar tot just arribar el líder socialista a la Moncloa, el juny de l’any passat, i que es va anar retardant per l’oposició dels nets del dictador, fins que el Tribunal Suprem va donar la raó en tot a l’Executiu a finals de setembre, permetent, per fi, que Franco abandonés la seva «tomba d’Estat».
EL PERIÓDICO ha enviat els seus redactors gràfics a cobrir aquest esdeveniment històric i ara recopila algunes de les seves millors fotos. José Luis Roca i Tamara Rozas disparen les seves càmeres per capturar alguns dels millors moments d’aquesta data històrica.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Aquesta és la ciutat poc coneguda i més bonica del món per Nadal: té sis mercats de conte i carrers amb canals
- Envelliment Silver tsunami
- Minimitzar els riscos Cooperació amb la policia, guàrdies amb armes...: així gestionen la seguretat els museus del món després d’altres ‘robatoris del segle’
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
