La Guàrdia Civil impedeix una concentració franquista al Valle de los Caídos
Prop de 40 persones s’han concentrat a les 10 del matí d’aquest dissabte a la porta del complex monumental del Valle de los Caídos, a San Lorenzo de El Escorial (Madrid), amb la intenció de pujar a la basílica i assistir a la missa diària que oficien els frares de la comunitat benedictina i aplaudir el prior, el frare Santiago Cantera, segons fonts dels convocants, de l’agrupació franquista Moviment per Espanya i del partit d’extrema dreta Alternativa Espanyola.
A la porta s’ha format una cua de cotxes que envaïa la carretera d’El Escorial. La Guàrdia Civil que custodia la vall els ha dit que el monument estava tancat i no es permetia l’accés de vehicles, amb la qual cosa els manifestants han volgut entrar per pujar a peu els cinc quilòmetres que disten de la porta a la basílica.
En el camí d’accés, els guàrdies els han repetit que la vall estava tancada i que no es podien celebrar manifestacions en el seu interior.
Com que de totes maneres el grup ha intentat continuar a peu malgrat les indicacions dels agents, han sigut demanats reforços i han tancat el gran rastell de ferro del complex.
Un frare de la comunitat que baixava a saludar els manifestants no ha pogut ajuntar-se amb el grup, pel petit tumult que s’ha format al rastell, on els franquistes han proferit crits contra els guàrdies mentre empenyien la barrera. A les 13 hores s’ha dirigit
el grup a la casa caserna de la veïna localitat de Guadarrama, a interposar una denúncia col·lectiva contra els guàrdies, però avui és el dia del Pilar, patrona de l’institut armat, i s’han trobatel servei a la caserna en els seus mínims.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
