memòria històrica
L'Associació Memòria Històrica denunciarà l'Estat si no s'exhuma Franco

undefined44738053 madrid 22 08 2018 valle de los caidos un momento de la m190614224540 /
L’Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica (ARMH) denunciarà l’Estat si el Tribunal Suprem decideix en contra de l’exhumació de Francisco Franco o si, en cas d’autoritzar-la, el Govern enterra les restes al cementiri de Mingorrubio, al districte madrileny d’El Pardo, propietat de Patrimoni Nacional.
En un comunicat, l’ARMH reclama que les restes de Franco surtin del Valle de los Caídos, però exigeix igualment que no s’inhumin en sòl públic.
El col·lectiu ha expressat aquesta actitud en vigília que el Suprem resolgui el litigi sobre l’exhumació del dictador després del recurs dels seus nets contra l’acord del Govern que fixava per al 10 de juny l’exhumació, paralitzada pel tribunal fins que hi hagués sentència.
El Govern vol traslladar les restes al cementiri de Mingorrubio, mentre que la família defensa que, en cas que surtin del Valle de los Caídos, vagin a la cripta de la catedral de l’Almudena de Madrid, a què s’oposa l’Executiu.
L’Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica afirma que «obligar les víctimes de la dictadura a pagar amb els seus impostos la tomba del dictador», en cas que vagi al cementiri de Mingorrubio, és una forma de maltractament i una patologia democràtica. «A ningú se li acudiria que una víctima d’un atemptat terrorista pagués la tomba del responsable o la víctima de qualsevol altre crim», afirma el president de l’ARMH, Emilio Silva. Segons el seu parer, «és el moment que la democràcia espanyola demostri que ha madurat i deixi de finançar amb fons públics monuments que reten homenatge a un dictador».
Silva afirma que exhumar Franco de la basílica del Valle de los Caídos «no ha de ser l’únic objectiu de l’Estat per respecte a les víctimes» de la repressió franquista i els seus pròxims.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Els herois que han combatut contra el monstre
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Muntatges financers De Vigo a Olot: el rastre d’Eusebio Novas
- Caos ferroviari Rodalies pateix un altre cap de setmana d’interrupcions i retards a un mes d’iniciar les obres de l’R3
- Famosos El youtuber Jordi Wild (40 anys) ho té clar sobre el català: «El castellà ja ha guanyat»
- Acord del Govern espanyol amb Catalunya El PP defineix la quitació del deute del FLA com «una altra amnistia comptable» als independentistes
- Un sector en el punt de mira (i 4) Aquí estan les cases més luxoses d’Espanya, que han duplicat les seves vendes en cinc anys
- Guerra a l’est d’Europa La pau de Trump a Ucraïna fa aigües