DEBAT DE POLÍTICA GENERAL
El PPC exigirà a Torra una qüestió de confiança si fracassa la seva moció de censura
Els populars demanen la compareixença de la consellera de Justícia per suposats «tractes de favor» als presos
zentauroepp49899220 santi rodrguez pp190917124900 /
El PPC no es dona per vençut. El diputat Santi Rodríguez ha anunciat que demanarà al president de la Generalitat, Quim Torra, que se sotmeti a una qüestió de confiança al Parlament després del cop de porta de Cs i el PSC a impulsar una moció de censura.
Rodríguez ha explicat que s’han dirigit als dos partits per carta i ha dit que espera que atenguin la seva proposta en forma de reunió. De moment, la reacció dels taronges i els socialistes ha sigut negativa, per la qual cosa els populars han fet un altre pas endavant amb una nova proposta, aquesta vegada dirigida a Torra en el debat de política general de la setmana que ve.
«L’opció de la moció de censura és perfectament vàlida independentment que puguin sortir o no els números perquè prosperi. No sabem si el president de la Generalitat té la confiança de la Cambra. Si veiem que no pot prosperar la moció de censura, el que plantejarem és que el president se sotmeti a una qüestió de confiança», ha apuntat en una roda de premsa al Parlament.
D’altra banda, han demanat la compareixença de la consellera de Justícia, Ester Capella, i de la directora de la presó de Lledoners, en comissió parlamentària per suposats «tractes de favor» als independentistes empresonats.
Sobre la sol·licitud del líder de Cs, Albert Rivera, al president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, d’un nou 155 a Catalunya, Rodríguez ha detallat que «no és una petició d’aplicació immediata», però que «no hi ha inconvenient a analitzar el que faci falta». No obstant, ha redirigit el debat a la seva proposta: «Si consideren que es donen aquestes circumstàncies, el que està a la seva mà d’una manera més immediata és una moció de censura», ha conclòs.
La reacció de Ciutadans ha sigut la mateixa que ahir. El diputat Carlos Carrizosa ha etzibat en roda de premsa: «No tenim cap inconvenient a parlar amb el PP, però els números aquí no sumen», per la qual cosa «no es podria tirar endavant». «Potser el sistema per protegir de veritat els drets dels catalans no serien mocions de censura abocades al fracàs, sinó aconseguir que el Govern d’Espanya apliqui la Constitució i que deixi clar que no aplicarà cap indult quan hi hagi sentència als que puguin resultar condemnats», ha replicat.
- Les causes de l’excap del Govern Pujol esgrimeix "marcadors d’Alzheimer" davant el tribunal
- Els suports que van conduir Trump a la victòria s’erosionen
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- LLIGA DE CAMPIONS Courtois maquilla una sacsejada
- Entrevista Santi Vila: "Junts per Catalunya té molt bons alcaldes i pèssims parlamentaris"
- Enquesta de Sanitat El consum d’alcohol, tabac i cànnabis cau significativament entre els joves, però es manté l’ús de vaporejadors
- Estudi activat Detectat un cas de tuberculosi entre els treballadors de les obres del Camp Nou
- Condemna per corrupció Laura Borràs considera una «tortura» que el Govern encara no hagi resolt la seva petició d’indult
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
