LLANÇAMENT DE PEDRES
Tensió entre manifestants independentistes i Mossos davant el Parlament
Els Mossos d'Esquadra no han actuat de moment per evitar els incidents, tot i que no descarten que puguin produir-se càrregues
undefined49816344 graf382 barcelona 11 09 2019 un hombre atraviesa las val190911194329 /
Desenes de Mossos d’Esquadra s’han desplegat aquesta tarda davant de les portes del Parlament, on s’estan vivint moments de tensió entre un grup de manifestants independentistes, alguns d’ells encaputxats, que han començat a tirar pedres contra la línia policial.
[Segueix en directe les últimes notícies de la Diada 2019]
Els manifestants, una mica més d’un centenar convocats per CDR a través de les xarxes socials, han començat a enderrocar les tanques que s’han instal·lat per protegir l’edifici del Parlament, la façana del qual està blindada per desenes d’agents antiavalots, segons ha informat la policia catalana.
Els Mossos d’Esquadra no han actuat de moment per evitar els incidents, tot i que no descarten que puguin produir-se càrregues si els manifestants persisteixen en la seva actitud contra els antiavalots que custodien l’edifici, segons ha precisat un portaveu del cos.
Els manifestants han tirat bombes de fum als Mossos /
«Ni oblit ni perdó»
Notícies relacionadesEls manifestants, convocats sota el lema «1 d’octubre, ni oblit ni perdó» i «Ens veiem al Parlament», han calat foc a uns cartells amb unes lletres gegants que formaven la paraula «botifler» (traïdor) davant de l’edifici de la cambra catalana.
L’octubre de l’any passat, amb motiu del primer aniversari de l’1-O, els Mossos d’Esquadra van carregar contra grups de manifestants que intentaven accedir al Parlament –una intervenció que va deixar nombrosos ferits–, en una mobilització convocada per grups de CDR sota el mateix lema.
- Decepció a la Cerdanya amb el nou pla de Rodalies: "No resol la situació de col·lapse sistèmic de la línia"
- Entrevista Adam Mars-Jones: «El sexe no és un impuls primordialment estètic»
- Enquesta del CEO El 40% dels catalans creuen que "més de la meitat" de la població és estrangera (quan la xifra real és el 25%)
- Mercat immobiliari Pares que ajuden el seu fill a comprar un pis: l’avantatge fiscal del 95% que s’aplica a Catalunya
- Mobile World Congress 2026 «Han cancel·lat el meu vol»: La guerra entre Israel, els Estats Units i l’Iran dificulta la tornada a casa dels congressistes de l’MWC
