comunicat de resposta
Manuel Cruz es defensa i nega haver comès plagi: «No tot s'hi val»
El president del Senat afirma que el seu manual 'Filosofia contemporània' inclou «coincidències mínimes entre comentaristes que han llegit i treballat sobre un mateix autor»
Aquest tipus d'atacs incideixen en el desprestigi de la política i en la desafecció dels ciutadans cap a ella i cap a les institucions», respon el socialista

zentauroepp48277947 madrid 22 05 2019 meritxell batet presidenta del congreso190910104143 /
El president del Senat, Manuel Cruz, catedràtic de Filosofia per la Universitat de Barcelona, ha negat aquest dimarts haver comès cap plagi en el seu manual ‘Filosofia contemporània’, del 2002, en què inclou «coincidències mínimes entre comentaristes que han llegit i treballat sobre un mateix autor», ha assenyalat.
L’equip del president de la Cambra alta ha emès un comunicat arran de la informació publicada en portada pel diari ‘ABC’ sota el títol «El president del Senat també va plagiar el seu manual de filosofia» i en la qual es detallen diversos paràgrafs textuals d’altres filòsofs inclosos en el llibre de Cruz.
Són fragments de manuals i obres de fins a nou filòsofs de reconegut prestigi, assegura el rotatiu, que Manuel Cruz «va copiar i va enganxar» sense citar ni posar entre cometes, i en aquest sentit apunta a un mínim de «quinze plagis, clars i directes» de diversos autors, com els professors José María Mardones i Nicanor Ursúa.
L’‘ABC’ també ressenya la reproducció de paràgrafs textuals sense citar procedents de la ‘Introducció a Heidegger’ del filòsof italià Gianni Vattimo i de la ‘Història de la Filosofia’ de Nicola Abbagnano. No obstant, el president del Senat afirma que no hi ha plagi en aquestes reproduccions, que explica com a «coincidències en afirmacions àmpliament conegudes entre especialistes, perquè es parlen de les mateixes obres i dels mateixos autors clàssics».
I afegeix en el comunicat difós pel seu equip que el seu llibre del 2002 no «es tracta d’una obra creativa pròpia, sinó d’un manual divulgatiu per a estudiants en el qual s’inclouen dades biogràfiques i de la trajectòria de pensament dels esmentats autors».
La nota remarca: «No es pot jugar amb l’honra personal i amb el prestigi de les persones. No tot s’hi val. Aquest tipus d’atacs incideixen en el desprestigi de la política i en la desafecció dels ciutadans cap a ella i cap a les institucions».
«Intel·lectual exemplar»
Notícies relacionadesManuel Cruz, diu el comunicat, és un catedràtic «prolífic i reconegut» i un «intel·lectual exemplar», autor de 34 llibres i de nombroses publicacions acadèmiques i de pensament. «La seva qualitat docent i investigadora en la càtedra de Filosofia Contemporània de la Universitat de Barcelona ha quedat acreditada al llarg d’una carrera de més de tres dècades», afegeix.
Recalca que, a més de publicar 34 llibres, Cruz ha participat com a compilador en 14 publicacions acadèmiques, és l’únic filòsof espanyol que té els quatre grans premis d’assaig del país (Anagrama, Espasa, Jovellanos i Miguel de Unamuno» i compta amb sis llibres traduïts per editorials italians i dos abocaments a l’anglès, un per la Colúmbia University Press.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se