¿RETORN A L'ARENA POLÍTICA?
Mas diu que «bastanta gent» li demana ser candidat a la presidència
L'expresident veu partidista voler eleccions com a resposta a la sentència del: «No és cap solució»
-FOTODELDIA- GRAFCAT2932 BARCELONA 2/8/2019.- El expresidente de la Generalitat Artur Mas (d), acompañado por la exvicepresidenta Joana Ortega, compareció este mediodía ante los medios de comunicación para anunciar que él y el resto de personas condenadas por organizar la consulta del 9-N recurrirán ante el Tribunal Supremo la sentencia firme del Tribunal de Cuentas, por las que se les embargó sus bienes si no pagaban unas sanciones millonarias. EFE/ Enric Fontcuberta /
L’expresident de la Generalitat Artur Mas ha afirmat aquest dilluns que «bastanta gent, de manera creixent», li demana que torni a la primera línia política i es presenti de nou com a candidat a la presidència de la Generalitat, però ha assegurat que ara mateix no ho vol.
«Hi ha bastanta gent, de manera creixent, que em demana que agafi més responsabilitats de les que ara tinc, que en tinc molt poques, però no és menys veritat que aquest no és el meu desig principal», ha dit en una entrevista de Rac1 recollida per Europa Press.
Mas, que el 20 de febrer finalitzarà la seva inhabilitació per l’organització de la consulta del 9-N del 2014, ha reconegut que durant molts anys va fer tots els esforços possibles per arribar a ser president de la Generalitat, però ha assenyalat que ja no té «el desig i la voluntat» que tenia en aquell moment.
Eleccions com a resposta
Sobre la possibilitat de convocar eleccions catalanes com a resposta a la sentència de l’1-O al Tribunal Suprem, l’expresident ho ha rebutjat perquè «clarament no és el camí» i l’ha atribuït a un interès partidista, en al·lusió velada a ERCinterès partidista.
«Això no és cap solució, excepte si es busca alguna mena d’interès partidista», i ha demanat als partidaris d’aquesta opció que ho expliquin.
«Si m’expliquen que ja hi ha un pla dissenyat perquè l’endemà d’aquestes eleccions, si es guanya majoria a favor de la independència, passen no sé quantes coses, i s’han d’explicar quines coses i com es farien, llavors pot ser que ens convencin. Per tant, qui demana les eleccions, és qui ho ha de justificar», ha agregat.
- Dues nenes asturianes amb una discapacitat del 78% aconsegueixen una parada de transport escolar més a prop de casa després d'un any de lluita: "Ha estat esgotador"
- Educació a Catalunya Així són els 9 col·legis de Barcelona de la llista Forbes 2026 de millors escoles d'Espanya: molt anglès i activitats a l'aire lliure
- Mobilitat Anar de Barcelona a Sitges en cotxe per la C-32 ja pot sortir més car que un vol d'anada i tornada a Mallorca
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio Laporta surt reforçat, però no té un xec en blanc
- Treball Acomiaden set lampistes després de denunciar quatre mesos sense cobrar: "¿Com ha de pagar un advocat un treballador que fa quatre mesos que no cobra?"
