EN VISTA DE LA PRÒXIMA DIADA
Torra insta a «reprendre» l'objectiu de la independència a Vic
Milers de persones participen en la Marxa dels Vigatans, amb la presència per videoconferència de Marta Rovira

vic
El president de la Generalitat, Quim Torra, va instar ahir a la nit que la Diada d'aquest any serveixi per «reprendre» l'objectiu de la independència. Torra, que va participar en la Marxa dels Vigatans a Vic, va fer una crida a «confiar» en el Govern de la Generalitat i a posar «la llibertat i la independència» com a prioritat en els pròxims mesos. Conjuntament amb el vicepresident d' Òmnium Cultural, Marcel Mauri, va fer una crida a la unitat. A l'acte, que va omplir la plaça Major de Vic, s'hi va sumar per videoconferència des de Suïssa la secretària general d'ERC, Marta Rovira.
La dissetena Marxa dels Vigatans es va iniciar amb l'arribada de les 36 columnes de foc des dels diversos pobles d' Osona. Amb el foc envaint la plaça Major i abans dels discursos, l'acte no va oblidar els líders independentistes empresonats i a l'estranger (com Rovira). Primer a través de les projeccions i, a continuació, pels mateixos protagonistes. Rovira va ser la primera a aparèixer a la pantalla i reiterar que cal «persistir» per aconseguir l'objectiu de la independència. Rovira, des del seu exili a Suïssa i acompanyada dels seus familiars, va recordar la importància de la Diada per demostrar que «continuem sent forts, determinats i que som molts».
Carles Puigdemont, a través d'un missatge gravat, també es va voler dirigir als assistents per fer un clam a la unitat i a mantenir-se «forts» «per tot el que ha de venir».
Mauri i Torra van fer una crida a participar en la Diada. El responsable d'Òmnium va instar a «mantenir la flama de la dignitat i de la vida col·lectiva» davant de la que serà «una sentència injusta» i en què és «imprescindible respondre sortint de nou al carrer». Mauri, que ahir va visitar Jordi Cuixart a la presó de Lledoners, va voler llegir una carta d'aquest en què demana «coratge» i instava a «omplir de nou» els carrers per dir «no a la repressió».
D'altra banda, el president de la Generalitat, Quim Torra, va recalcar que cal aprofitar la Diada «per reprendre el que ara ha de ser l'objectiu, la independència». Va demanar «coratge» i «confiança» als assistents, a més d'apel·lar a la necessitat d'anar «junts» per «defensar la llibertat de Catalunya». Les seves paraules van ser aclamades pel públic a través d'un llarg aplaudiment després del qual es va passar a reclamar la llibertat dels líders independentistes presos.
La Marxa dels Vigatans commemora els fets de 1714 i reivindica la independència de Catalunya. El 17 de maig de 1705 es va produir una reunió a la capella de Sant Sebastià de Vic en què un grup de nobles de la població (els vigatans) van decidir prendre partit per l'arxiduc Carles i establir una aliança amb Anglaterra. L'acord contemplava impulsar la revolta contra Felip V i Castella i a canvi mantenir en el poder Carles III i assegurar el respecte a les institucions catalanes.
⬛️⬜️ Missatge de @KRLS i @martaroviraPrenem la iniciativa, passem a l'acció. Aquesta Diada demostrarem que estem determinats, que volem guanyar.Desbordem els carrers per a una estratègia unitària cap a l'#ObjectiuIndependència!Inscriu-te a https://t.co/q2l8U8SCck pic.twitter.com/N4CKkUYQmL— Assemblea Nacional (@assemblea) September 6, 2019
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura