ajuntament
Madrid ordena la clausura d'una part de la mansió d'Espinosa de los Monteros i Monasterio
La decisió no ha passat per la Junta de Govern municipal del consistori de la capital espanyola
El portaveu de Vox al Congrés també ha publicat a Twitter el seu patrimoni
L’Àrea de Desenvolupament Urbà de l’Ajuntament de Madrid ha emès una resolució de clausura i precinte d’una part de la mansió de la vivenda del portaveu de Vox al Congrés dels Diputats, Iván Espinosa de los Monteros, i la seva homòloga del partit en l’assemblea, Rocío Monasterio.
Segons han detallat a Europa Press fonts municipals, en relació amb la informació avançada per 'Eldiario.es', es tracta d’un expedient que ve d’anys enrere i amb relació a unes obres que es van realitzar a l’immoble, ubicat al districte de Chamartín.
Llicència d’obres
A la vivenda tipus xalet es van realitzar uns treballs de reforma (s’hi va afegir una planta més i es va tancar una terrassa, entre altres reformes). En el seu moment, l’antiga àrea de Desenvolupament Urbà Sostenible va requerir una llicència per regularitzar la situació de les obres, però la documentació presentada "no responia als requeriments" formulats per aquest departament.
Per tant, l’any passat se’ls va remetre un apercebiment per part del consistori i recentment es va emetre aquesta resolució de clausura, el següent pas del procediment. Les mateixes fonts detallen que és un tràmit habitual dins de "milers de casos" similars i que la decisió correspon en exclusiva al departament de Desenvolupament Urbà, sense haver de passar per la Junta de Govern municipal.
L’ordre de clausura està datada per al 8 d’octubre a les 10 del matí per part de Disciplina Urbanística de l’Ajuntament, segons ha explicat 'Eldiario.es', que afegeix que el requeriment se substancia després d’una resolució judicial.
El patrimoni d’Espinosa
A més, Espinosa de los Monteros ha donat a conèixer aquest dimarts en el seu compte personal de Twitter la seva declaració de béns i patrimoni, registrada a la Cambra a finals de juliol i que el diputat critica que no hagi sigut encara publicada oficialment pel Congrés en la seva pàgina web.
Notícies relacionadesEn el dia d’avui, Espinosa de los Monteros és l’únic dels 350 diputats elegits a l’abril que no té el patrimoni i les rendes reflectits a la seva fitxa del Congrés. Sí que estan publicats, en canvi, les declaracions de béns de diputats que van prendre possessió del seu escó el juliol passat aprofitant el Ple d’investidura del candidat socialista, Pedro Sánchez. Així doncs, el diputat de Vox ha decidit donar-la a conèixer a través del seu perfil de l’esmentada xarxa social, on explica que la va presentar al juliol, "una vegada liquidat l’IRPF". En concret, ho va fer el 30 de juliol, tres mesos després de les eleccions.
Me temo que sea cual sea la declaración, va a haber quien la critique. Qué se le va a hacer! Así que con el nuevo curso y mientras el Congreso se decide a publicarla, la voy adelantando yo.
— Iván Espinosa de los Monteros (@ivanedlm) 3 de septiembre de 2019
PD Nótese en la 1a página el registro de entrada del Congreso con fecha y hora. #Fin pic.twitter.com/2vdJLnwmPN
"Llavors, ¿per què no apareix encara al web del Congrés? Per què es prenen el seu temps, tenen els seus procediments", comenta, i afegeix que, mentre la Cambra baixa "es decideix a publicar-la", ha volgut avançar-ne el contingut sabent que "hi haurà algú que la criticarà" i que l’"atacarà". La Mesa del Congrés és l’encarregada de donar el vistiplau a la publicació de les diferents declaracions de béns de ses senyories, i aquest mateix dimecres farà la seva primera reunió del nou període de sessions.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura