JUDICI DEL PROCÉS
El president de l'Assemblea Nacional francesa expressa la seva "confiança" en l'Estat espanyol
Richard Ferrand respon així als 52 diputats que van denunciar la "repressió" contra els polítics catalans presos

French Territorial Cohesion Minister Richard Ferrand leaves the Elysee Palace after a weekly cabinet meeting in Paris, France, May 31, 2017. REUTERS/Charles Platiau /
El president del’Assemblea Nacional francesa, Richard Ferrand, ha sortit al pas de l’article de 52 diputats francesos que denunciaven la "repressió" i les "mesures arbitràries" contra els polítics catalans presos. Ferrand ha expressat el seu "respecte" al marc constitucional espanyol i la seva "plena confiança" en les autoritats del’Estat espanyol.
En un comunicat oficial, el president de l’Assemblea qualifica el conflicte catalàd’"assumptes interns" d’Espanya i recorda el seu "compromís amb la unitat i la integritat del nostre veí europeu". Ferrand remarca que a Espanya el debat polític es dona dins d’una "democràcia respectuosa de l’Estat de dret i de les llibertats individuals".
Ferrand ha transmès aquest missatge a l’ambaixador d’Espanya a França.
Notícies relacionadesEls 52 diputats francesos, dels 577 que té l’Assemblea, van publicar diumenge una tribuna a 'Le Journal de Dimanche' en la qual denunciaven les "mesures arbitràries" que afecten els líders independentistes a Espanya. "A causa de les seves opcions polítiques, per haver volgut organitzar una votació, els consellers estan a la presó, exiliats, i s’arrisquen a ser condemnats amb prou feines de presó. El respecte de les regles institucionals és una cosa, però considerem que el debat polític no hauria de resoldre’s amb la repressió, atemptant contra els drets de les persones, per una forma de delicte d’opinió", assenyalaven a l’article.
El ministre d’Exteriors, Josep Borrell, va lamentar la "ignorància que sobre la realitat d’Espanya" tenen aquests parlamentaris. "Espanya és un Estat de dret, una democràcia on el poder judicial és independent, on ningú va a la presó per les seves idees." "Estem davant del cas d’uns responsables polítics que van intentar la separació d’una part d’Espanya passant per sobre de la Constitució", va remarcar Borrell.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura