MANIFEST PER UN ACORD D'ESQUERRES
Polítics del PSC i els comuns, per un pacte de Govern a Espanya
Consideren que l'aliança pacificaria el conflicte català i evitaria la involució d'un Executiu de dretes

zentauroepp46492101 barcelona 9 01 2018 el director de bcnegra carlos zan n i190121163414 /
Nou manifest en favor delpacte d’esquerresaEspanya. Aquesta vegada es tracta del col·lectiu Pròleg, format, entre altres personalitats polítiques i acadèmiques, pels tinents d’alcalde de Barcelona Joan Subirats (Barcelona en Comú) i Laia Bonet (PSC), així com l’exconseller del PSC Josep Maria Vallès, l’exsindicalista i exdiputat dels comuns Joan Coscubiela i intel·lectuals i escriptors com Jordi Amat i Gemma Lienas.
En un text que publica 'El País’, aquest grup reclama de nou al PSOE iUnides Podem que busquin un acord que consideren possible. Aquest col·lectiu adverteix que larepetició electoral seria una marxa enrere i un fracàs en termes de l’esperança dels ciutadans progressistes.
El grup Pròleg deixa oberta tant la possibilitat d’un Executiu de coalició com la fórmula d’una entesa basada en unprogramade Govern comú. I assenyala que el pacte permetria desenvolupar polítiques socials, ambientals i en favor de la igualtat entre dones i homes, així com polítiques en favor de l’ocupació i la correcció dels desequilibris territorials.
Catalunya i el conflicte
Notícies relacionadesEl col·lectiu considera necessària l’entesa per evitar que després de lasentènciadelTribunal Suprem respecte a l’1-Ono es generi una marxa enrere. Al contrari, aposta per iniciar una etapa de diàleg.
En qualsevol cas, Pròleg insisteix en l’argument que l’alternativa a una aliança progressista podria ser la tornada de la dreta al Govern, la qual cosa considera que seria un retrocés històric en molts àmbits i podria generar conflictes i divisions en diferents sentits.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- La prima negativa de l’opa al Sabadell cau a la meitat
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"