DESPRÉS DE LA INVESTIDURA FALLIDA
Iglesias eleva les crítiques a Sánchez per mirar al PP i Cs
«Demostra que no té projecte per a aquest país», afirma el líder dels morats
Calvo replica que ja no hi ha lloc per a la coalició, però sí per pactar mesures

bis64 /
Un Pablo Iglesias enutjat després delfracàs de les negociacions entorn de la investidura de Pedro Sánchez va acusar el líder del PSOE de no tenir un pla per a Espanya: “Quan algú diu: ‘jo vull ser president del Govern amb l’abstenció del PP i Cs i, si això no pot ser, amb Unides Podem’, demostra que no té projecte per a aquest país”. Aquestes paraules les va pronunciar divendres passat a la tertúlia política que dirigeix,Fort Apache, un programa que es va emetre dilluns a la nit. No obstant, no va voler tancar la porta a poder reprendre altres converses i obrir “un període més racional en què els temps polítics s’utilitzin per negociar”. En el moment en què va pronunciar aquestes paraules, la vicepresidenta del Govern, Carmen Calvo, encara no havia donat per morta la via de la coalició des de la taula del Consell de Ministres.
El que mostra la intervenció televisiva del líder morat és que ja ha començat a preparar el discurs que els portaveus del seu partit repetiran sense pausa les pròximes setmanes per tancar-se a recolzar unGovern monocolor del PSOE. “[La paraula]esquerraen el PSOE no significa res”, va explicar, abans de diagnosticar als de Sánchez un problema d’“identitat” al no veure’s reflectits en polítiques progressistes. Així, en la meitat del programa, va acusar el PSOE de no voler apujar elssalaris, de no intentar garantir lespensionsi de no defensar el sectorindustrial.
Acord programàtic
Notícies relacionadesPerò l’entorn de Sánchez ha pres la decisió de no tornar enrere en les negociacions i només es planteja estudiar un acord programàtic amb Podem. “La fórmula de recolzar al govern amb objectius concrets és una bona fórmula, amb molta història a Europa”, va reivindicar Calvo aquest dimarts a RNE. Va repetir que el camí de la coalició està “encegat” i que per aconseguir “estabilitat” hauran d’explorar acords amb “partits que estan molt lluny” de la formació morada. D’aquesta manera, la vicepresidenta tornava a posar el punt de mira en el PP i Cs, a què fa mesos que Sánchez demana que s’abstinguin.
Però Pablo Casado va oficialitzar davant de la seva Junta Directiva el seu ‘no’ a Sánchez al·legant que seria “traïció” als seus votants donar-li la investidura i després veure com pacta amb independentistes i amb Bildu, “com a Navarra”.
- Carla Simón: "La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir, tot i que després va venir la putada de la sida"
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- Després de quatre anys en política Jaume Giró deixa Junts i la seva acta al Parlament per discrepàncies amb la direcció del partit
- Sanitat privada El grup Vithas estrenarà el seu hospital de referència a Catalunya a l’octubre
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Sobreseïment L’advocat general de la UE avala la retirada de la immunitat de Puigdemont
- Iniciativa pública El PP català critica les polítiques en educació d’Illa
- Consell Executiu El Govern posa en marxa la primera convocatòria de la llei de barris
- Tribunals Marchena analitzarà el recurs contra la condemna pel patrimoni de Rato
- Anàlisi Denúncia de manipulació