ENTRE L'ABSTENCIÓ I EL NO
Pere Aragonès: "ERC no bloquejarà la investidura si hi ha acord entre el PSOE i Podem"
El vicepresident ha assegurat que les diferències entre independentistes no són menors que entre constitucionalistes
zentauroepp47151773 pere aragones190401094402 /
El vicepresident del Govern català, Pere Aragonès, ha assegurat que els diputats del seu partit, Esquerra Republicana, al Congrés no bloquejaran l’inici de la legislatura si hi ha "un acord viable" i que, en cas que el PSOE i Unides Podem no arribin a un acord, votaran 'no'. [Segueix la investidura de Pedro Sánchez en directe]
Notícies relacionadesPere Aragonès, vicepresident del govern: "No bloquejarem l'inici de la legislatura si hi ha un acord viable PSOE-Podem".
— Els matins TV3 (@elsmatins) 22 de julio de 2019
Ja a la carta l'entrevista a #ElsMatinsTV3 ▶️ https://t.co/bPAyQaUfBg pic.twitter.com/uToZVX22jB
En una entrevista a TV-3, Aragonès ha descartat el vot afirmatiu, ja que requeriria una "negociació profunda" que, segons ha dit, no hi ha a l’escenari actual. Així mateix, el vicepresident ha marcat distàncies amb Junts per Catalunyai quan li han preguntat per una possible diferència en el vot entre ERC i JxCat, ha respost que les "divergències d’opinions" entre els independentistes no són menors que les que hi ha entre els partits que defensen la unitat d’Espanya i ha mostrat el seu "respecte" envers el procés intern de la formació neoconvergent per decidir el sentit del seu vot.
Negociació encallada
A poques hores que Sánchez comenci a explicar el seu programa polític de govern, les negociacions entre els socialistes i la formació morada estan encallades: el PSOE assenyala el repartiment de càrrecs en el futur Executiu com el principal escull en les negociacions, mentre que des d’Unides Podem lamenten que el PSOE "es negui a compartir ni un sol ministeri des dels quals poder desenvolupar les polítiques" com la pujada del salari mínim interprofessional o la reducció de les taxes universitàries i només hagin rebut ofertes de "responsabilitats simbòliques"
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- La dona sense pèls a la llengua
- Preocupació a la zona El ‘segon violador de l’Eixample’ és avui un home sense llar que viu al carrer a prop d’una escola
- Aquesta és la ciutat poc coneguda i més bonica del món per Nadal: té sis mercats de conte i carrers amb canals
- Envelliment Silver tsunami
- Minimitzar els riscos Cooperació amb la policia, guàrdies amb armes...: així gestionen la seguretat els museus del món després d’altres ‘robatoris del segle’
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
