PETICIÓ D'INFORMACIÓ
Vox demana a l'Assemblea de Madrid dades d'escoles amb activitats LGTBI
Demanen "data de l'activitat, centre, temari o informació traslladada, descripció de l'activitat, i nom i cognoms del ponent"

GRAF1217. MADRID, 09/07/2019.- La candidata de Vox en la Comunidad de Madrid, Rocío Monasterio, hace declaraciones a los medios de comunicación momentos antes de la reunión este martes con el presidente de la Asamblea de Madrid, Juan Trinidad, dentro de una nueva ronda de contactos con los seis grupos parlamentarios. EFE/MARISCAL /
La líder del partit d’ultradreta Vox a la Comunitat de Madrid, Rocío Monasterio, ha registrat un escrit a l’Assemblea en què insta el Consell de Govern que li faciliti informació d’escoles públiques i concertades en les quals s’hagin realitzat activitats informatives o formatives sobre el col·lectiu LGTBI.
Segons ha publicat la diputada socialista Carla Antonelli a les seves xarxes socials i han confirmat a Efe fonts de Vox, Monasterio ha presentat aquest dijous un escrit a l’Assemblea de Madrid en el qual sol·licita informació al Consell de Govern d’escoles públiques i concertades en què el col·lectiu LGTBI Cogam ha realitzat activitats informatives, formatives o d’una altra índole.
En l’escrit, Monasterio demana la "data de celebració de l’activitat, el centre en el qual es realitza, el temari o informació traslladada, breu descripció de l’activitat o experiència des de l’any 2015 inclòs fins a la data actual, nom i cognoms del ponent o ponents i quina ha sigut la classe o classes destinatàries".
Petició d’informació
Segons expliquen fonts del partit, "no hi ha accions previstes a curt termini sobre això", ja que la petició d’informació és només perquè els diputats de Vox “puguin començar a treballar".
Es registraran altres peticions "en altres àmbits", afirmen aquestes fonts, que remarquen que la finalitat d’aquest escrit i la dels consegüents són perquè el grup parlamentari del partit comenci la seva activitat.
Per la seva banda, la candidata del PP a la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha assegurat que a les escoles de la regió "no s’està impartint adoctrinament", sinó "informació i educació de qualitat".
"Crec que no s’hauria de generar una falsa alarma sobre l’educació que s’imparteix a les escoles i crec que, a més, aquest tipus d’associacions només van a les escoles que ho sol·liciten i de manera optativa i voluntària. Crec que ens hem de prendre això amb normalitat i no fer una alarma on no n’hi ha", ha precisat.
Per la seva banda, el líder de Ciutadans a la regió, Ignacio Aguado, ha apuntat que Vox està "en el seu dret de demanar la informació que considerin oportuna i la Comunitat de Madrid serà la que hagi de valorar si és conforme a dret".
Diverses peticions més
Notícies relacionadesPreguntat sobre si Ciutadans està "còmode" pactant amb un partit que sol·licita aquest tipus d’informació, Aguado ha respost que "està còmode" amb l’acord de Govern firmat amb el PP.
Així mateix, el dia 1 de juliol passat, el partit ultradretà va presentar a les Corts Valencianes diverses peticions d’informació per conèixer les partides en els pressupostos dels anys 2018 i 2019 dedicades a cursos, associacions, conferències, informes de o centres culturals relacionats amb l’activitat de col·lectius LGTBI, i les dades sobre "violència intrafamiliar, no només en relació amb la violència exercida per homes cap a dones".
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Doncs no va ser en directe
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Exigència personal La petició imprescindible de Pep Guardiola quan dorm en un hotel: «Volia que l’habitació no fos només per dormir»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona, davant la falta de demanda, obre els passis de temporada a abonats que no van acompanyar a Montjuïc
- Contra Sánchez Junts no descarta una moció de censura «instrumental» sense Feijóo com a candidat
- Informe tècnic El Fòrum Econòmic Mundial assenyala les 10 tecnologies amb més potencial per fer front al canvi climàtic
- FUTBOL El virus FIFA complica el clàssic al Barcelona i juga a favor del Reial Madrid