EL SEU MANDAT ARRIBA A 10 ANYS
El director del CNI cessa aquest divendres i el Govern no pot nomenar substitut per estar en funcions
El centre quedarà en mans de la seva secretària general, Paz Esteban, número dos de Sanz Roldán i una de les components de la terna que han sonat per rellevar-lo
GRAF3498 VALENCIA COMUNIDAD VALENCIANA 02 03 2018 - El director del Centro Nacional de Inteligencia CNI Felix Sanz Roldan imparte la conferencia Amenazas para la seguridad en la jornada Las victimas y las nuevas amenazas de seguridad organizada por la Asociacion de Victimas del Terrorismo de la Comunitat Valenciana EFE Juan Carlos Cardenas /
El director del Centre Nacional d’Intel·ligència (CNI), Félix Sanz Roldán, finalitzarà el seu mandat aquest divendres sense que el Govern pugui nomenar el seu substitut per estar en funcions des de la celebració de les eleccions generals del 28 d’abril, segons fonts governamentals.
El general Sanz Roldán va ser nomenat director del CNI, amb rang de secretari d’Estat, el juliol del 2009 pel Govern del socialista José Luis Rodríguez Zapatero. Cinc anys després, el 2014, va ser renovat en el càrrec ja amb Mariano Rajoy a la Moncloa.
Aquest mandat venç aquest divendres, després de deu anys al capdavant del centre d’intel·ligència i el general Sanz Roldán, de 74 anys, no pot continuar de forma interina en el càrrec fins que sigui nomenat el seu substitut, segons la llei que regula l’organisme.
Amb això, el CNI quedarà en mans de la seva secretària general, Paz Esteban, número dos de Sanz Roldán des del juny del 2017, una de les components de la terna que han sonat per rellevar Sanz Roldán. El nou director no podrà ser nomenat per Consell de Ministres fins a la presa de possessió d’un nou Executiu.
El Govern no pot nomenar sense cessar
Notícies relacionadesLa llei de Govern estableix que un Executiu en funcions limitarà la seva gestió "al despatx ordinari dels assumptes públics, abstenint-se d’adoptar, tret de casos d’urgència degudament acreditats o per raons d’interès general l’acreditació expressa de les quals així ho justifiqui, qualssevol altres mesures".
Això implica que l’actual equip de Pedro Sánchez no pot nomenar ni cessar alts càrrecs, la qual cosa afecta tant el director del CNI com altres llocs pendents. Per exemple, el Ministeri de Política Territorial es troba adscrit al responsable d’Agricultura, Pesca i Alimentació, Luis Planas, des que Meritxell Batet va ser elegida presidenta del Congrés el 21 de maig passat.
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- A Sydney Almenys 10 morts i 12 ferits en un atac durant una festa jueva a la platja australiana de Bondi
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- L’Elisabet, mare de bessons amb altes capacitats: «La dificultat no és l’acadèmica, és la social»
- La caixa de ressonància Ser de dretes i que t’agradi Extremoduro
- RECOMANACIONS LITERÀRIES 15 llibres de narrativa internacional per regalar aquest Nadal 2025
- ME TOO Radiografia després del cas Salazar: les denúncies per assetjament sexual que esquitxen tots els partits
- Eleccions a Extremadura Sánchez admet haver comès errors: «Som els primers a aplicar amb totes les conseqüències el protocol d’assetjament en el PSOE»
