AL·LEGA VULNERACIÓ DE DRETS
Junqueras recorre davant del Suprem per poder recollir l'acta d'eurodiputat
L'exconseller al·lega que es vulneren els seus drets fonamentals
esquerra
La defensa del president d’ERC, Oriol Junqueras, ha presentat aquest diumenge un recurs de súplica davant del Tribunal Suprem (TS) en el qual reclama que se’l deixi anar aquest dilluns al Congrés per poder recollir l’acta d’eurodiputat, cosa que el mateix tribunal li va denegar divendres.
El recurs, recollit per Europa Press, al·lega que impedir la seva sortida de la presó de Soto del Real per jurar o prometre el càrrec davant de la Junta Electoral Central (JEC) suposa una vulneració dels seus drets fonamentals com “el dret a ser elegit i a exercir sense pertorbacions les tasques de representació política”.
La defensa del líder republicà també apel·la al dret comunitari per aconseguir el seu propòsit: “No existeix norma de dret de la Unió que condicioni l’obtenció de la condició d’eurodiputat a cap tràmit, més enllà de la proclamació ja efectuada”, argumenta.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
