Pactes postelectorals a l'andalusa
Feijóo: "No soc partidari que Vox entri en els governs, però he de respectar les necessitats"
El president de la Xunta de Galícia assenyala Ciutadans com a soci preferent
El líder del PP basc assegura que la formació d'Abascal "no té res a veure" amb el seu partit

zentauroepp36911348 gra571 madrid 17 01 2017 el presidente de galicia alber180311180843 /
El president de la Xunta de Galícia, Alberto Núñez Feijóo, ha defensat aquest dimarts que el PP formi governs amb Ciutadans en comunitats autònomes i ajuntaments i comptin amb el recolzament puntual de Vox, on sigui necessari. "No soc partidari que Vox entri en els governs, però he de respectar les necessitats i estratègiques de cada territori", ha explicat.
En una entrevista a l’emissora COPE, Feijóo ha posat com a exemple el model seguit a Andalusia, on hi ha un acord de govern entre el PP i Ciutadans, però la investidura de Juanma Moreno va ser facilitada pel partit de Santiago Abascal.
Amb tot, ha reclamat que es formin governs alternatius de dretes i deixar de banda "polsos absurds", amb referència als atacs creuats entre Ciutadans i Vox. Malgrat que Feijóo és contrari que Vox entri en els governs autonòmics i municipals, entén que cada territori ha de buscar l’alternativa per forjar els seus governs i ha assegurat que totes les formacions "s’han de retratar".
"És necessari situar-se en la maduresa i en la responsabilitat. El PP ho ha dit, vol governar amb Ciutadans i per a això si necessitem el recolzament de Vox ho demanarem en la sessió d’investidura", ha conclòs.
Sobre l’escenari nacional, Feijóo ha assenyalat que el president del Govern, Pedro Sánchez, té un "govern ocult" amb Podem que ha evitat revelar des de les eleccions del 28 d’abril pensant en els comicis autonòmics i municipals del 26 de maig. "Intueixo que governarà amb Podem, Ciutadans ha sigut tan clar dient que no governarà amb Sánchez que fregaria un frau electoral", ha declarat.
Alonso demana un PP de centredreta
Per la seva part, el president del PP basc, Alfonso Alonso, ha ressaltat la importància del PP al País Basc, assenyalant que "és l’únic partit que ocupa el centredreta" en la comunitat i que són "una veu ferma contra el nacionalisme".
Notícies relacionadesEn una entrevista a RNE, Alonso ha valorat l’estratègia de Casado davant de Vox, admetent que "de vegades s’emeten discursos des de Madrid que ens resulten molt allunyats" perquè els d’Abascal "no tenen res a veure" amb el seu partit, tot i que "volen jugar en un àmbit polític que és el nostre".
A més, ha assenyalat Ciutadans com a soci preferent, amb projectes "des de la moderació", tot i que ha evitat pronunciar-se sobre Cayetana Álvarez de Toledo: "Ja sap el que jo penso i sap que no li diré res que vostè vol que li digui".
Alberto Núñez Feijóo Ciutadans Alfonso Alonso Eleccions generals Eleccions autonòmiques Eleccions municipals PP - Partit Popular Vox
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»