JUDICI AL PROCÉS
El Suprem nega a Sànchez permís per anar a veure el Rei
La diputada de JxCat Laura Borràs anirà a la ronda de consultes a la Zarzuela

zentauroepp42431659 jordi sanchez180307131702 /
El tribunal que jutja el procés ha denegat a Jordi Sànchez el permís que havia sol·licitat per sortir de la presó i poder ser ell qui representi Junts per Catalunya en la ronda de consultes amb el Rei. El Tribunal Suprem (TS) explica que un permís penitenciari per aquesta causa no està inclòs en els supòsits de la llei penitenciària i que qualsevol altre membre de la candidatura la pot representar.
La interlocutòria explica que el permís sol·licitat per Sànchez no encaixa en els previstos per malaltia o mort d’un dels seus familiars o infantament de la seva dona. Afegeix que l’únic incís en què podria encaixar seria en la frase relativa a "importants i comprovats motius" que justificarien la sortida de la presó. Però, segons el tribunal, aquesta 'importància' s’ha de vincular a l’excepcionalitat que comporta concedir un permís a un intern i no a la mateixa ronda de contactes de Felip VI.
En aquest sentit, afegeix que "no es tracta d’una importància identificable amb la rellevància constitucional d’aquesta entrevista, sinó que s’ha de valorar en connexió amb les finalitats del procés en què el sol·licitant es troba sotmès", en el qual se l’està jutjat per rebel·lió.
Laura Borràs substituirà Jordi Sànchez
I aquesta denegació del permís no afecta el dret de participació política, perquè en aquesta ronda de consultes, Sànchez pot ser substituït per qualsevol altre membre de la candidatura que no es trobi a la presó. Serà la diputada de JxCat Laura Borràs qui acudeixi a la ronda de consultes.
"Jo mateixa aniré a veure el Rei per recordar-li de viva veu el que segurament el TS ha volgut impedir, i és recordar-li que en aquest regne tan bonic que li està quedant hi ha presos polítics", ha anunciat en declaracions els mitjans als passadissos del Parlament.
El Suprem retreu a la defensa de Sànchez que li hagi dirigit l’escrit directament a ell, cosa que diu que hauria suposat directament el rebuig, ja que hauria d’haver seguit el curs habitual d’interposar-lo primer davant del centre penitenciari on es troba. No obstant, davant de la pressa que requereix la resposta, l’alt tribunal prefereix pronunciar-se ja i no optar per tornar-lo.
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Segona vida (II) María Vasco, bronze a Sydney"Quan em vaig retirar vaig començar de zero, com un nadó. Em van deixar sola"
- BARCELONEJANT Obre el primer Bikini Lab