cinc anys per a l'exdirector de Comunicació d'AENA
L'Audiència Nacional condemna a sis anys i nou mesos Correa
El líder de la 'Gürtel' ha sigut acusat per adjudicació irregular de contractes d'AENA a les societats de la trama
La Secció Segona de la Sala Penal de l’Audiència Nacional ha condemnat a sis anys i nou mesos de presó el líder de la 'trama Gürtel' Francisco Correa i a cinc anys l’exdirector de Comunicació d’AENA Ángel López de la Mota per prevaricació, frau a les administracions públiques, suborn actiu continuat i falsedat documental per l’adjudicació irregular de contractes de l’empresa pública a les societats de la trama.
Es tracta de la tercera sentència sobre el 'cas Gürtel' que dicta l’Audiència Nacional i també condemna el comptable del Grupo Correa José Luis Izquierdo a tres anys i tres mesos de presó i el número dos de Comunicació a AENA amb De la Mota, José María Gavarri, a cinc anys, per 2,2 milions d’euros en contractes adjudicats irregularment entre els anys 2000 i 2002.
Notícies relacionadesSegons exposa la sentència, Correa va desplegar una activitat comercial dirigida a l’organització d’esdeveniments relacionats amb la prestació de determinats serveis, fonamentalment dirigits al Partit Popular, organitzant actes i campanyes electorals, i també a la contractació amb les administracions públiques.
En aquest context, d’acord als fets provats, Correa, "a fi d’enriquir-se il·lícitament amb càrrec a fons públics mitjançant contractes celebrats entre AENA i les seves societats amb vulneració de la normativa administrativa", va contactar amb De la Mota quan va ser nomenat director de Comunicació de la gestora aeroportuària, perquè el coneixia pel seu passat en el Partit Popular.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Servei al límit "¿Per què no surt el meu tren?" Així controla Rodalies les incidències des del seu Centre de Gestió
- Una genial Vicky López gaudeix a la ‘platja de Berna’
- El 50% de les assegurances a Espanya es contracten a través de mediadors
- Espanya ultima l’esborrany de l’estratègia espacial per créixer a la UE
- Un accident de trànsit acaba amb la vida de Diogo Jota
- El Tour es prepara per al duel entre Pogacar i Vingegaard