ENQUESTA SUSPESA

Badalona, a la cua en satisfacció dels seus serveis públics, segons el baròmetre d'Osur

Els ciutadans sí que aproven el subministrament d'aigua i transport

cepm0tewiaagz6l

cepm0tewiaagz6l

1
Es llegeix en minuts

El 44% dels veïns de Badalona (Barcelona) es mostra satisfet amb els serveis públics de la ciutat, una xifra 13 punts inferior a la mitjana nacional que se situa en el 57%, segons un estudi de l’Observatori de Serveis Urbans (Osur).

Badalona és, juntament amb el municipi madrileny d’Alcalá de Henares, la segona ciutat amb el percentatge més baix de satisfacció dels 30 analitzats, i únicament aproven dos dels serveis enquestats: el subministrament d’aigua i el transport públic.

El subministrament d’aigua compta amb un 67% de suport ciutadà, un 3% menys que l’any passat, i l’aspecte més apreciat és la bona gestió –pressió, continuïtat del servei i funcionament del comptador– amb un 68%, i l’aigua subministrada, amb un 54%.

El segueix el transport públic, amb un 59% d’enquestats satisfets, xifra dos punts per sobre de la mitjana nacional, i el més ben valorat és la neteja i conservació dels vehicles i l’accés als barris, tots dos amb un 59% d’opinions favorables.

No obstant, la recollida d’escombraries no aprova i obté un 46% de satisfacció, un 12% menys que la mitjana nacional, i el més ben valorat és la freqüència de recollida (62%) i els contenidors de recollida selectiva (58%).

El 30% dels badalonins recolza la cura de parcs i jardins i la conservació d’espais públics i equipaments esportius, 14 punts menys que la mitjana nacional.

El servei de neteja viària suspèn amb un 29% de satisfacció, vuit punts menys que la mitjana, i l’aspecte més mal valorat és la neteja dels excrements de mascotes, amb un 65% d’insatisfacció.

Notícies relacionades

El director general d’Osur, Ramiro Aurín, ha afirmat que Badalona compta amb un dels resultats "més alarmants" dels 30 municipis analitzats, amb la segona pitjor puntuació en satisfacció, juntament amb Alcalá, i la segona pitjor nota d’insatisfets, per darrere de Jerez de la Frontera.

"Les turbulències polítiques poden haver influït, sens dubte, en la crispada percepció dels ciutadans, que han vist com es degradaven els seus serveis després d’uns anys de més ideologia que gestió", ha apuntat.