comparació amb el 23-F
Álvarez de Toledo, sobre el procés de Catalunya: "Més greu que Tejero i Milans amb els tancs"
"Soc molt partidària d'unir forces abans de les eleccions amb Ciutadans", diu la cap de llista del PP per Barcelona

undefined31458271 madrid 14 10 15 cayetana alvarez de toledo antes del pleno190315184745
La cap de llista del PP per Barcelona al Congrés Cayetana Álvarez de Toledo ha assegurat aquest dimarts que ha decidit tornar a la primera línia de la mà de Pablo Casado, perquè considera que Espanya es troba en un moment "gravíssim", en què està "en risc el sistema constitucional" pel procés independentista, que considera un repte més "gran" que l’intent de cop d’Estat del 23 de febrer 1981.
Preguntada en un entrevista a TVE si li semblava que la situació actual és més greu que el viscut el 1981, Álvarez de Toledo ha assegurat: "Sense cap dubte". "El que està en joc és l’estat constitucional espanyol, ETA matava per atacar l’Estat constitucional, ara hi ha un procés separatista que segueix en marxa, que es va frenar l’1 d’octubre amb una actitud ferma", ha argumentat.
No obstant, segons la candidata popular el separatisme mitjançant "altres tortuositats" busca trobar la seva sortida, a través d’un acord amb Pedro Sánchez, per tenir un "estatus diferent, i un dret a decidir al marge dels espanyols". "Això és el més greu des de 1978. Més greu que Tejero i Milans amb els tancs", ha recalcat.
Álvarez de Toledo entén que l’intent colpista "va durar el que va durar", però es va frenar gràcies al Rei, la societat civil i els mitjans. "Això és un cop molt perillós, amb mobilització d’una part de la societat i exaltació nacionalista sota una suposada capa de pacifisme, per intentar carregar-se un sistema constitucional", ha dit. "Si un senyor entra disparant trets, és més fàcil de neutralitzar que quan surten moltes persones en una de suposada i legítima votació en què diuen que la democràcia és votar", ha reblat.
Missatge a Batet
En resposta a les declaracions d’aquest dilluns de la ministra de Política Territorial, Meritxell Batet, que la va criticar per, segons la ministra, "presumir" de no parlar una llengua que és cooficial, una cosa que no veu "una bona notícia ni una bona posició", Álvarez de Toledo ha defensat que les seves paraules es van tergiversar.
"Cap persona amb sentit comú presumeix de no parlar llengües, jo no presumeixo de no parlar català, és una tergiversació", ha respost. "La senyora Batet no s’ha mirat bé les declaracions", ha replicat la número u del PP per Barcelona, assenyalant que la llengua s’utilitza com "una frontera identitària entre espanyols".
Així mateix, Álvarez de Toledo ha qualificat d’exercici de "xenofòbia" criticar la seva candidatura per no ser catalana. "Jo soc de fora, jo soc espanyola i tinc dret a presentar-me a unes eleccions", ha subratllat, per afegir que "cal utilitzar les llengües per vincular-se".
Unir forces amb Ciutadans
En una entrevista a 'El Mundo', Álvarez de Toledo incideix en la seva aposta per unir forces amb Cs perquè "el raonable és que totes les forces que defensem aquesta manera d’entendre els problemes d’Espanya intentem anar junts". Amb tot, Álvarez de Toledo critica la número dos de Ciutadans per Madrid, Inés Arrimadas, assegurant: [Contràriament al que va ser] Jo sí que m’hagués presentat a la investidura" com a presidenta de la Generalitat.
La candidata del PP també critica Vox, un partit "nacionalista espanyol", i adverteix que en algunes circumscripcions votar el partit de Santiago Abascal és "donar el vot a Pedro Sánchez i els seus aliats". A més, adverteix que "no s’ha de liquidar la Constitució per la deslleialtat dels nacionalistes".
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- La fuga d’agost del 2024 Sallent reconeix que els Mossos no van sospesar la fugida de Puigdemont
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- EL MERCAT BLAUGRANA El Barça renova Ansu Fati fins al 2028 i el cedeix al Mònaco
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- La legislatura catalana El Govern d’Illa recolza Sánchez, però s’aïlla de la seva crisi: «Estem centrats a governar Catalunya»