Oceà Índic
Espanya assumeix el comandament de l'operació Atalanta contra la pirateria
El 29 de març es trasllada a la base de Rota el quarter general de la missió

zentauroepp12172046 rota cadiz 22 01 2010 partida del buque de la armada ca181029102407 /
Les Forces Armades espanyoles han assumit el comandament de la Força Naval de la Unió Europea a Somàlia en l’operació dedicada a la lluita contra la pirateria i la prevenció d’actes de robatori a mà armada a l’Oceà Índic, així com la protecció dels barcos del Programa Mundial d’Aliments.
La fragata 'Navarra', a bord de la qual s’ha celebrat l’acte de traspàs, serà el barco de comandament de l’operació Atalanta durant els pròxims cinc mesos sota les ordres del contraalmirall espanyol Ricardo Atanasio Hernández López.
Durant aquest període, el contraalmirall de la 'Navarra' exercirà com a comandant de la força de la Task Force (TF) 465 de la Unió Europea (UE), integrada per l’EU NAVFOR Somàlia, segons ha informat l’Estat Major de la Defensa (EMAD).
És la tercera vegada que la fragata 'Navarra' participa en aquesta missió i la primera com a barco de comandament. Compta amb prop de 230 persones, entre personal de la dotació, personal de la Unitat Aèria Embarcada de la Desena Esquadrilla d’Aeronaus, un equip complet d’operacions especials de la Unitat de Guerra Naval Especial i el mateix Estat Major de l’operació.
Amb aquesta és la novena vegada que Espanya assumeix el comandament del’operació Atalanta després de més d’una dècada de participació de les Forces Armades espanyoles en aquesta missió.
Quarter general a Espanya
Notícies relacionadesEl comandament de l’operació coincidirà amb el trasllat a Espanya del quarter general de la missió el pròxim 29 de març, que s’instal·larà a la base de Rota (Cadis) des de Northwood (Regne Unit) com a conseqüència del ‘brexit’.
A més, Espanya va aconseguir convertir la base gaditana en un delsquarters generals de la Unió Europea (OHQ). Tot això va comportar una inversió d’1,5 milions d’euros a Rota.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»