tornar a la llei de supòsits
Casado, criticat a dins i a fora del PP per la seva proposta regressiva sobre l'avortament
La responsable d'Igualtat de la Xunta el contradiu i Levy demana esperar el Constitucional
zentauroepp46629759 casado y moreno190120123417
La proposta de Pablo Casado de derogar l’actual llei de l’avortament de terminis i tornar a la de supòsits del 1985 ha provocat crítiques tant a dins com a fora del PP.
La secretària general d’Igualtat de la Xunta deGalícia,Susana López Abella, ha discrepat de l’opinió del seu president. Mentre que Casado s’havia mostrat partidari de tornar a la norma de Felipe González, l’alt càrrec d’Alberto Núñez Feijóo ha defensat que "la situació legal actual és adequada".
"Cada persona ha de prendre la seva decisió, és propietària del seu cos, i també s’han respectar les persones, prenguin la decisió que prenguin", ha respost López Abella. En la seva opinió, la legislació de l’avortament i la baixa natalitat no es poden vincular. "No té res a veure una cosa amb l’altra", ha proclamat.
També des de Génova 13 s’han expressat discrepàncies. La vicesecretària d’Estudis i Programes del PP, Andrea Levy, ha assegurat que "el més assenyat és esperar a veure què resol el Tribunal Constitucional" després del recurs que va interposar el PP contra la normativa aprovada per l’Executiu socialista de José Luis Rodríguez Zapatero. "M’esperaria, aquesta és la meva opinió, al que digui el Tribunal Constitucional", ha reiterat la diputada catalana al ser preguntada per l’avortament, un tema que provoca divisió interna en les files populars.
D’altra banda, la presidenta del Consell General de l’Advocacia, Victoria Ortega, "no veu cap sentit" a les declaracions de Casado. La llei del 1985 va despenalitzar l’avortament en els supòsits de violació, risc per a la salut física i psíquica de la mare i malformació del fetus, mentre que la del 2010, en vigor,permet l’avortament lliure en les 14 primeres setmanes de gestació.
Crítiques des de l’oposició
Notícies relacionadesLa portaveu d’Units Podem al Congrés, Irene Montero, ha aconsellat a Casado que recordi com va acabar l’exministre de Justícia Alberto Ruiz-Gallardón al plantejar la reforma de l’actual llei de l’avortament. "Tots els polítics que han posat en qüestió els drets de les dones han tingut la mateixa sortida", ha afirmat.
En la mateixa línia, la vicepresidenta del Govern valencià, Mónica Oltra, ha advertit al polític conservador que s’ha d’anar "avançant i no anar cap enrere" en lleis com la de l’avortament, ja que "quan la història va cap enrere, normalment ens acostem més a la barbàrie que a la civilització". "Cada vegada que parlen puja el pa", ha dit de broma.
- Una ‘Marató’ d’emocions
- Ciria vol presidir el Barça per "canviar les coses"
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Crisi ramadera Illa admet que la Generalitat ja sospitava de l’arribada de la pesta porcina dos dies abans de la declaració oficial
- A instàncies de l’Ajuntament Un ampli dispositiu policial desallotja a Badalona uns 200 migrants de l’assentament més gran de Catalunya
- TELECOMUNICACIONS Telefónica llança la seva oferta final de l’ero amb 4.554 sortides i acosta l’acord amb els sindicats
- Compareixença al Parlament L’oposició acusa Illa de «falta de lideratge» per haver mantingut el viatge a Mèxic malgrat la pesta porcina
