DESGRAT
Guerra critica que Pepu Hernández sigui candidat
L'exvicepresident censura que «els independents tinguin un plus» i nega que sigui un alcaldable «idoni»
L’exvicepresident del Govern Alfonso Guerra ha criticat que “es consideri millor ser independent que ser militant” a l’hora de designar un cap de llista, com ha fet el president del Govern, Pedro Sánchez, amb l’exseleccionador de bàsquet Pepu Hernández.
“El que em sembla malament és que per ser independents tinguin un plus”, ha explicat Guerra en una entrevista amb Efe, en què ha posat en dubte que Pepu Hernández sigui el candidat “idoni” per a l’alcaldia de Madrid.
“Ara, si el candidat és l’idoni... de la política no ha sorgit. Per tant hi ha d’haver una resistència en els mitjans polítics molt forta”, ha plantejat.
Després de remarcar que no té “res en contra dels independents”, Guerra ha defensat que per ell el que és un plus és “comprometre’s amb un partit” polític i ha recordat que a les llistes electorals “sempre hi ha hagut independents, en totes les èpoques”.
Contra les primàries
Tot apunta que dos independents formaran el tiquet electoral del PSOE a Madrid per a les eleccions del 26 de maig, amb el catedràtic Ángel Gabilondo com a candidat a president de Madrid i Hernández per a l’alcaldia de la capital, a falta de les primàries que aquest últim haurà de superar el 9 de març.
Notícies relacionadesUn sistema d’elecció, el de les primàries, del qual l’històric socialista reconeix que ha sigut “enemic des del principi”, perquè “això no és més democràcia, estan equivocadíssims, això és menys democràcia, és la creació de cesarismes i jo en soc contrari”.
El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, acompanyarà Pepu Hernández aquest diumenge en un acte que servirà de llançadora perquè l’entrenador comenci a recollir avals de cara a la candidatura amb la que vol presentar-se a les primàries del PSOE a l’Alcaldia de Madrid.
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Habitatge turístic Multes de fins a mig milió d’euros per als propietaris d’habitatges que no realitzin aquest tràmit
- Òbit Qui era Diogo Jota, el jugador del Liverpool mort en un accident de trànsit a Zamora
- Servei al límit "¿Per què no surt el meu tren?" Així controla Rodalies les incidències des del seu Centre de Gestió
- Directius Mor l’exdirector de Port Aventura i Riu Hotels, l’empresari mallorquí Lluís Rullan Colom
- Mor Michael Madsen, actor de 'Kill Bill' i 'Reservoir Dogs', als 67 anys
- Ocupacions d'estiu De provador de platges a tastador de gelats: les ocupacions més singulars de la temporada d'estiu
- Incidències Un transformador que fon fusibles deixa més d’una setmana sense llum unes 160 llars i comerços de Barcelona
- Trama Koldo Ministres amb seient a Ferraz donen per fet una «reestructuració» en el PSOE «no només limitada a Organització»