missatge de celaá
El Govern demana sensibilitat al Congrés per a la reforma dels aforaments
Remet a la Cambra Baixa el projecte que restringeix la mesura a diputats, senadors i membres de l'Executiu, com va avançar EL PERIÓDICO

undefined46372786 madrid 28 12 2018 pedro s nchez presidente del gobierno 190105130949 /
El Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres la remissió al Congrés del projecte de reforma dels articles 71.3 i 102.1 de la Constitució per limitar els aforaments judicials de diputats, senadors i membres del Govern d’Espanya,tal com va avançar EL PERIÓDICO aquest dijous.
Aquesta mesura la va anunciar el president de l’Executiu, Pedro Sánchez, en un acte el setembre en què es commemoraven els seus primers 100 dies al capdavant del Govern.
En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, la ministra d’Educació i portaveu, Isabel Celaá, ha manifestat el desig de l’Executiu que la Cambra "sigui sensible i aprovi aquest projecte" que contempla una "limitació" dels aforaments i que compta amb el "vistiplau" del Consell d’Estat i del Consell General del Poder Judicial (CGPJ). Es limita, ha dit, a fixar els aforaments "a delictes vinculats estrictament a funcions pròpies del càrrec".
Notícies relacionades"Desconec la interlocució exacta que hi haurà, però serà amb el PP, com no podia ser de cap altra manera, ja que és una modificació de prou magnitud perquè els dos partits dialoguin", ha insistit Celaá.
Celaá ha explicat que "altres aforaments no contemplats" en el projecte de llei, com els que es refereixen als membres del Poder Judicial, "s’abordaran una mica més tard". Així mateix, la ministra ha assenyalat que amb aquest projecte se situa Espanya en paràmetres similars als que hi ha a França, Àustria, Dinamarca i Noruega.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032