ÀUDIOS VILLAREJO
Podem demanarà la compareixença de l'expresident del BBVA en la comissió de Seguretat Nacional
Echenique ha anunciat que cridaran a comparèixer l'exdirigent de l'entitat bancària, Francisco González, i l'actual president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri
	GRAF2152. MADRID, 08/10/2018.- Los portavoces de Podemos Pablo Echenique y Noelia Vera comparecen en rueda de prensa tras el Consejo de Coordinación de la formación. EFE/Diego Pérez Cabeza /
Les més de 4.000 trucades gravades per l’excomissari José Manuel Villarejo com a part d’una suposada operació d’espionatge per al banc BBVA han portat el secretari d’Organització de Podem, Pablo Echenique, a anunciar que demanaran la compareixença de l’expresident de l’entitat bancària, Francisco González Rodríguez, i de l’actual president de Bankia, José Ignacio Goirigolzarri, en la comissió mixta de Seguretat Nacional. "Tot apunta que han tingut un paper en la contractació d’un mafiós", ha assegurat el dirigent morat sobre els dos banquers.
"Hi ha costum de demanar responsabilitats als polítics en casos de corrupció però no hi ha el mateix costum d’exigir responsabilitats a gent que guanya desenes de milers d’euros als grans bancs i empreses quan salten aquest tipus de casos", ha lamentat Echenique abans d’assenyalar que el BBVA va contractar "un dels principals alfils de les clavegueres de l’Estat". A més, el dirigent podemista ha recriminat a l’entitat financera fer servir els serveis de Villarejo per a "una cosa tan greu com intervenir milers de trucades telefòniques".
Echenique ha explicat que l’objectiu de les dues compareixences és "aclarir quin ha sigut el paper d’aquestes dues persones, que tot apunta que va ser el de la contractaciód’un mafiós per espiar organismes públics i el Govern del nostre país, que va afectar directament la Seguretat Nacional".
Presidenta del Consell d’Estat
La petició de Podem se suma a la ja registrada per Esquerra Unida divendres passat en què sol·liciten la compareixença de l’actual presidenta del Consell d’Estat, María Teresa Fernández de la Vega, per informar sobre les escoltes de Villarejo durant el 2005.
En les converses publicades per Moncloa.com i 'El Confidencial', entre les quals es pot trobar membres del Govern de José Luís Rodríguez Zapatero, la llavors vicepresidenta del Govern parla amb un directiu del Banco Santander sobre el cas de les cessions de crèdit que afecten el seu llavors president, Emilio Botín.
Segons explica IU prenent com a referència les informacions publicades, la cúpula del banc que presidia Francisco González i el comissari Villarejo estimaven que Ignacio Rupérez, llavors cap del Servei d’Estudis del Santander, participava d’alguna forma enl’assalt al BBVA com a enllaç entre Botín i els que intentaven quedar-se l’entitat, el llavors president de Sacyr, Luis del Rivero, i l’empresari Juan Abelló.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
 - Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
 - Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
 - Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
 - Polítiques públiques Les cinc claus de la reforma de l’administració de Catalunya: de la reducció de la burocràcia a l’ús de la IA
 
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Viure en una habitació, no és viure
 - Durant deu dies El primer bus sense conductor de TMB fa viatges gratuïts per als ciutadans per Montjuïc
 - Polítiques públiques El Govern crea el consell assessor que fiscalitzarà la reforma de l’Administració
 - El dijous 13 de novembre a les 19h El Periódico et convida a participar en un nou #afterwork amb Mònica Martínez Bravo
 - Somni infantil Carlos González, pediatre, explica les diferències entre malsons i terrors nocturns en els nens: «Es desperta plorant com si el matessin»
 
			