Memòria històrica
Sánchez acomiada el soldat de l'Ebre, protagonista del vídeo de la Constitució
"A reveure, Germán. Gràcies per compartir amb nosaltres la teva experiència i ensenyar-nos que l'esperit del diàleg és el millor camí per al triomf de la pau i la democràcia", ha escrit el president a Twitter

excombatientes
El president del Govern, Pedro Sánchez, ha agraït el llegat que deixa Germán Visús, supervivent de la Batalla de l'Ebre que ha mort avui als 102 anys i que va protagonitzar el vídeo commemoratiu de l'aniversari de la Constitució en el qual parlava amb un altre combatent de la Guerra Civil.
“A reveure, Germán. Gràcies per compartir amb nosaltres la teva experiència i ensenyar-nos que l'esperit del diàleg és el millor camí per al triomf de la pau i la democràcia", ha escrit Sánchez a Twitter amb l'etiqueta '40 anys de la Constitució'.
Notícies relacionadesHasta siempre, Germán. Gracias por compartir con nosotros tu experiencia y enseñarnos que el espíritu del diálogo es el mejor camino para el triunfo de la paz y la democracia. #40AñosDeConstitución https://t.co/ENA78pGBNn
— Pedro Sánchez (@sanchezcastejon) 2 de diciembre de 2018
Germán Visús va protagonitzar el vídeo difós amb motiu del 40 aniversari de la Constitució del 1978, que enviava un missatge de reconciliació mitjançant una conversa entre dos protagonistes de l'últim segle de la història d'Espanya.
Visús conversava amb José Mir Salas, de 98 anys, tots dos van combatre en la Guerra Civil en bàndols oposats, a la Batalla de l'Ebre, i en les imatges apareixen parlant amigablement i revivint moments de les seves vides. Aragonesos tots dos, José Mir, de Mequinensa, va formar part de l'Exèrcit Popular de la República, en concret de l’anomenada Quinta del Biberó, mentre que Visús, de Faió, va pertànyer a l'Exèrcit Nacional.
- Assalt Sirera denuncia el robatori d’objectes de la guantera de la seva moto al barri de Sant Antoni
- La febre pel k-pop s’expandeix per Barcelona
- L’excomissionat de la dana surt de l’hospital després d’intentar suïcidar-se
- El PP denuncia que una altra empresa xinesa vigila la frontera amb el Marroc
- Els Comuns demanen a l’ONU que bombardegi Israel a la frontera de Gaza