INCIDENT AL CONGRÉS
¿Hi ha hagut o no hi ha hagut escopinada a Borrell?
El ministre assegura que un diputat republicà li ha escopit al passar per davant, però ERC ho nega
¿Ha escopit o no ha escopit el diputat d’ERC Jordi Salvador al ministre d’Exteriors, Josep Borrell? La suposada ofensa hauria tingut lloc quan el grup d’Esquerra abandonava l’hemicicle en protesta per l’expulsió de Gabriel Rufián.
"Quan sortia una línia de diputats que acompanyaven Rufián, un d’ells s’ha girat i m’ha escopit", ha assegurat Borrell als passadissos del Congrés, abans d’admetre que no sabia identificar l’autor de l’"escopinada".
Segons les imatges captades per les càmeres del Congrés, qui es gira cap al ministre al passar per davant és Jordi Salvador.
ERC demana empara
No obstant, ERC ha negat de totes les maneres possibles que aquest diputat hagi escopit Borrell, i el seu portaveu, Joan Tardà, ha sol·licitatl’empara de la presidenta de la Cambra, Ana Pastor, per acabar amb l’"escalada d’insults" que contínuament trenquen l’activitat parlamentària.
Tardà ha sigut molt dur i ha acusat el titular d’Exteriors de mentir: "És fals, i ell ho sap".
Notícies relacionadesA les imatges a càmera lenta no s’aprecia amb claredat si Salvador ha escopit o no. S’observa com gira el cap i fa un gest amb la boca quan passa per davant del ministre, que després l’assenyala.
▶️ VÍDEO | "Cuando los diputados catalanes han salido con @gabrielrufian, uno de ellos se ha girado y me ha escupido", ha denunciado Josep Borrell https://t.co/d8bqHfVlj1 pic.twitter.com/mjtACGlStq
— El Independiente (@elindepcom) 21 de noviembre de 2018
Fonts parlamentàries han assegurat que la presidenta del Congrés no ha vist el gest, tot i que portarà l’incident a la pròxima reunió de la Mesa perquè analitzi si es pot aplicar alguna sanció contra el diputat republicà en cas que es pogués confirmar la versió de Borrell.
- SEGURETAT SOCIAL I PENSIONS El Govern manté la ‘retallada’ a les pensions: jubilar-se abans de temps es penalitzarà tot i que s’hagin cotitzat més de 40 anys
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Acte a la Generalitat Illa llança la seva reforma de l’administració pública de la Generalitat amb 50 propostes d’experts
- A Vilablareix Incendi al restaurant Mas Marroch dels germans Roca: crema tota la cúpula del local
- El SEPE paga 600 euros a qui completi cursos gratuïts el 2025: requisits i com sol·licitar-los
- Polèmica entre les subcontractes La Generalitat detecta desenes de treballadors turcs sensepapers a les obres del Camp Nou
- A Vilablareix Josep Roca lamenta l'incendi al Mas Marroch però assegura que veuen "el foc i el fum com a punt de partida de la creació"
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- Agressió sexual Una funcionària de Lledoners es veu obligada a coincidir amb l'intern que la va agredir sexualment
