AL PALAU
Torra col·locarà una placa al Palau recordant el 155 i que "Puigdemont va mantenir el Govern set mesos a l'exili"
"Amb el 155 van segrestar el nostre autogovern i totes les institucions", assegura el president

zentauroepp45794706 barcelona barcelon s 07 11 2018 politica sesi n plenaria181114093638 /
El president Quim Torra té previst col·locar al Palau de la Generalitat una placa que recordi els "set mesos" en què la institució que encarna l’autogovern català "va haver de ser mantinguda a l’exili" per Carles Puigdemont com a conseqüència de l’aplicació de l’article 155.
Així ho va explicar en la clausura de l’acte de commemoració dels 85 anys de la creació i els 40 del restabliment de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat.
Des del Saló de Sant Jordi del Palau, Torra va al·ludir a la placa ja existent, en la qual es recorda que, "de 1939 a 1977, la Generalitat va ser mantinguda a l’exili pels presidents" Lluís Companys, Josep Irla i Josep Tarradellas.
Notícies relacionades"Aviat haurem de tornar a posar una placa per dir que durant set mesos aquesta Generalitat va haver de ser mantinguda a l’exili pel president Puigdemont i que només l’hem pogut recuperar últimament", ha assenyalat.
"Amb el 155 ens van segrestar el nostre autogovern i totes les institucions" que hi estan vinculades, ha dit. "Desgraciadament –ha afegit Torra–, 40 anys després –del restabliment de la Comissió Jurídica Assessora– encara parlem de recuperar institucions i de treure’ns de sobre la llosa que representen les maneres de fer de l’Estat espanyol".
Carles Puigdemont Catalunya Independència de Catalunya Quim Torra Article 155 de la Constitució
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris
- EUA Trump redobla el seu atac a la independència de la Fed i acomiada la governadora de la Reserva Federal Lisa Cook