Recurs de la fiscalia
La justícia belga consultarà el tribunal de la UE abans de pronunciar-se sobre l'entrega de Valtònyc
El jutge de primera instància va considerar que els delictes atribuïts al raper no tenen equivalència a Bèlgica

zentauroepp45069897 valtonyc180917093637 /
La justícia belga consultarà al Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) sobre l’aplicació de la llei penal espanyola en el cas del raper Valtònyc abans de decidir sobre la seva entrega a Espanya, per saber si ha d’aplicar la norma del 2012, quan van tenir lloc els fets, o l’actual, més severa.
"La cort vol saber quina llei penal espanyola ha de tenir en compte, la del 2015 o la que hi havia el 2012. La cort ha decidit no respondre a aquesta pregunta per si mateixa, sinó preguntar a la cort europea a Luxemburg", ha explicat aquest dimarts l’advocat del músic, Simon Bekaert, a la sortida de la vista celebrada avui al Tribunal d’Apel·lació de Gant (Bèlgica), després que el jutge de primera instància rebutgés aplicar l’euroordre i la Fiscalia belga recorregués aquesta decisió.
Una vegada tinguin la resposta del TJUE, el tribunal belga decidirà sobre la substància de l’euroordre, una cosa que es podria demorar mesos, segons els advocats del raper.
Condemnat a Espanya
Valtònyc està condemnat a Espanya a tres anys i mig de presó per enaltiment del terrorisme, injúries a la corona i amenaces, però ara pot viure amb normalitat a Bèlgica i els seus advocats l’aconsellen que no surti del país pel risc que la Justícia espanyola emeti una nova euroordre.
El raper mallorquí hauria d’haver entrat a la presó a Espanya abans del 24 de maig passat, quan acabava el termini atorgat per la justícia espanyola, però, després de diverses setmanes en parador desconegut, va reaparèixer al juliol en una roda de premsa a Brussel·les.
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- De la política, ¿se’n surt? (VII) Alberto Fernández Díaz: «Em va doldre que Quim Forn entrés a la presó»
- Castells Un nou protocol sanitari protegirà la diada castellera de Sant Fèlix de Vilafranca un any després del greu accident
- Espanya buidada El concurs de llançament de pernil
- L’Espanya buidada s’aproxima als nivells de plena ocupació
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Dimecres a la nit Una desena de veïns donen una pallissa a un lladre quan robava una noia a Badalona
- Salut Pública Catalunya avança al 22 de setembre l’inici de la vacunació contra la grip i la covid i ampliarà horaris als CAP: «Volem millorar les taxes»
- Finançament del FLA La Generalitat refinança amb sis bancs 3.500 milions d’euros de deute i s’estalviarà 127 milions
- GUERRA A UCRAÏNA La Unió Europea denuncia que Rússia ha atacat la seva delegació a Ucraïna